Senaste nytt

British Airways Business Class sale maj 2014

Hmmm.. BAEC Gold efter to T/R over atlanten. Bare ærgerligt jeg ikke har råd til at bruge det ret meget når det er tjent ind...
 

011430121

Medlem
Då blev det en BA bokning i nov till BKK. 14.000:- ungefär samma pris som TG i U klass, men nu får jag flyga totalt ca 6 timmar mer för samma pris, känns som ren vinst!
 

kexxcream

Medlem
Då blev det en BA bokning i nov till BKK. 14.000:- ungefär samma pris som TG i U klass, men nu får jag flyga totalt ca 6 timmar mer för samma pris, känns som ren vinst!

Känner verkligen att jag behöver en genomgång i ITA Matrix för att få fram dessa priser. Har två små funderingar:

1. Vad matade du in i ITA för att få fram detta?
2. Vilka riktlinjer gäller för att räkna ut TP för BA flygningar?
 

kexxcream

Medlem
För att räkna ut TP använder jag mig av tabellen i tråden på FT: Your guide to the Executive Club, attaining status and earning Avios - FlyerTalk Forums

Jag vet inte om @011430121 använde Matrix så mycket för detta, men om du matar ber den söka efter ARN-BKK så bör du få upp liknande priser. Dvs det är inga konstigheter alls här.

Tack för ett mycket snabbt svar! Fick fram följande:

bkk.png

Men om jag förstått det rätt så kunde man lägga till HEL för att få upp TP? Hur skulle man isf mata in det i ITA?
 

agehall

Medlem
Antingen gör man en multi-city-sökning eller så stoppar man in HEL som advanced routing code åt båda hållen. Detta står faktiskt i ITA's egna hjälp om man tittar där.

Dock, är man ute efter en TP-run, så ska man åka till USA. Det är det enda som är kostnadseffektivt.

Edit: Dr. Miles har rätt. BAs fare ARN-BKK har inte MPM utan fix routing, så man kan bara flyga ARN-LHR-BKK.
 
Toppen