Senaste nytt

British Airways: Barcelona – Vancouver via Dallas

Ser fram emot del 2 av din reseskildring ! Learning by doing - man drar lärdom av sina
resor, framförallt att undvika USA på om det inte är dit man är på väg.

Möjligtvis att det underlättar i fall man har hög status eller slipper checka in igen, men njae.. vettifan :)
 
Mycket trevlig läsning!!:)
Alltid kul med TR från economy också.
Själv har jag aldrig flugit BA:s WT, däremot WT+ mellan LHR-MIA-LHR. Då när jag flög denna klass skilde sig hårdvaran, dvs det du får ombord på flyget utav en något större amenity kit, bredare stolar med benstöd (som däremot inte gav mig det önskade stödet för mina vader). Frågade då en flygvärdinna vad skillnaden i t ex. matväg var mellan WT och WT+ och det var ingen skillnad alls sa hon??!! Däremot fler BAEC tierpoints och miles.

Som så många andra, ser med spänning fram emot fortsättningen.

Keep up the good work!! :)

WT+ är något jag skulle vilja prova, och förhoppningsvis så kan jag testa C någon gång också. Enligt vad jag hört så ska BA's WT+ erbjuda bättre måltider, men det kanske inte stämmer då?

Complimentary drinks and three-course meal

Your World Traveller Plus experience includes a complimentary bar service, juices, teas and coffees, snacks and meals throughout your journey.

You can look forward to a three-course meal for breakfast, lunch or dinner, depending on your flight time. On flights into and out of London Heathrow, your choice of entrée comes from the business class Club World menu, while all our entrée options are designed by leading chefs.
.
 

Jonas C

Medlem
Jo, nya WT+ ska tydligen erbjuda mat som är snarlik det som serveras i Club. Ska även vara möjligt att göra cash-ups till WT+ för omkr £150-200. Iaf från vad jag har hört från min källa på BA.
 
Jo, nya WT+ ska tydligen erbjuda mat som är snarlik det som serveras i Club. Ska även vara möjligt att göra cash-ups till WT+ för omkr £150-200. Iaf från vad jag har hört från min källa på BA.

När jag flög till Vancouver fanns inte den möjligheten, antagligen beror det på att min biljett hade för låg fare class.
 
Toppen