Senaste nytt

British Airways 5 dagars rea på Club World (Business class)

Concorde

Founding Member
Om vi inte skulle väntat barn om ett par veckor hade detta bokats omgående. Vilket fynd Senator och AHO.

Senator, följer du med till Farnborough?
 

henrik l

Medlem
Kan även konstatera att 16 376 kr till HKG är ett fyndpris. Det brukar ligga runt 20 000 kr vid andra kampanjer.
 

KeXx

Medlem
Jag hade lätt kunnat tänka mig en liten TP-run till LAX om någon annan hade varit sugen. Lite roligare om man har någon att snacka lite skit med på en så pass lång resa med en massa loungebesök. Annars får jag väl vänta tills deras klassiska julrea och försöka locka med mig sambon...
 

JensE

Medlem
Riktigt bra priser. Synd att jag inte kan resa dessa datum. Hade blivit BA Gold på resa till LAX eller SFO.
 

Bamsefar

Medlem
Håller med AHO här. Jag hade även bränt av 30,000 Avios på en uppgradering från CW till F :cool:

Hmmm jag erkänner att jag är rätt urusel på detta med Avios, framförallt med upgrades. Jag lyckades nyligen boka en resa till Barbados i First Class och brände det mesta - men vi har drygt 60000 avios kvar, och gott om tid i det tidsspann som är aktuellt för denna kampanj så jag funderar att klippa till...

Men 30 k Avios är det enbart ett ben som uppgraderas då eller vad talar vi om ?

(skall tilläggas att vi är nog mera TP run sugna än något annat, evnt gärna via HNL om det går...)
 

Senator

Moderator
Hmmm jag erkänner att jag är rätt urusel på detta med Avios, framförallt med upgrades. Jag lyckades nyligen boka en resa till Barbados i First Class och brände det mesta - men vi har drygt 60000 avios kvar, och gott om tid i det tidsspann som är aktuellt för denna kampanj så jag funderar att klippa till...

Men 30 k Avios är det enbart ett ben som uppgraderas då eller vad talar vi om ?

(skall tilläggas att vi är nog mera TP run sugna än något annat, evnt gärna via HNL om det går...)

HNL ligger med under 25,000kr...

Så funkar det; boka en resa på BA.com eller ring BA. Efter det kan du testa att uppgradera online när du har fått biljettnummer. Ibland funkar inte det, så då ringer du BA och så fixar man det.

30,000 är per person och sträcka. Om man är BA Guld eller SIlver och åker via LHR till LAX tjänar man:
ARN-LHR 2,225
LHR-LAX 13,605

Så tur/retur tjänar man lite mer än vad som krävs för en uppgradering en väg. Mycket bättre än vad vi har på Miles & More.
 

Concorde

Founding Member
20K kostar det numera att uppgradera från Club till First, en sektor till New York. Testade på BA sidan, som tyärr bara har blivit sämre gällande att hitta poäng eller upgrade stolar...
 
Toppen