Senaste nytt

Bristande kompetens hos SAS Call center

ELOS

Medlem
Har idag erfarit att 3 oberoende "traveler consultants" inte klarat sitt jobb att hitta 2 first class med Lufthansa trots att både Expert flyer, United och Miles and More visat på tillgänglighet. Det var först den 4:e konsulten som på min direkta order letade efter bokningsklass "O" på specifik flight då de hittade dessa platser. Det är rent ut sagt beklämmande!
Dessutom fick jag idag veta (säkert andra som redan vet) att Tallinn är stängt på helgerna och enbart öppet vardagar (sedan när??)
 
Har idag erfarit att 3 oberoende "traveler consultants" inte klarat sitt jobb att hitta 2 first class med Lufthansa trots att både Expert flyer, United och Miles and More visat på tillgänglighet. Det var först den 4:e konsulten som på min direkta order letade efter bokningsklass "O" på specifik flight då de hittade dessa platser. Det är rent ut sagt beklämmande!
Dessvärre ganska standard. Trist är det i alla händelser.
 

ELOS

Medlem
Jag har bestämt mig för att ringa chefen på kontoret och redogöra för ärendet. är det någon som vet om de är outsourcade numera?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Sas support har väl varit outsourcad i massor av år nu?
Är ju inget specifikt för sas att kundtjänst har väldigt låg kompetens, testa ring valfri support så kommer du troligtvis få goddag yxskaft svar om du frågar om något som inte är så vanligt.

Hur får du tag på numret till chefen för supporten?

Det är några veckor sedan som Tallinn kontoret slutade ha öppet på helger för amex bokningar. Har diskuterats rätt flitigt i tråden om att boka 2-4-1.
 

ELOS

Medlem
Jag är kanske bortskämd med agenterna på miles and more (särskilt Swiss Senator service) som jag uppfattar mycket kompetenta och verkligen försöker lösa problemen.
 

palmen

Moderator
Jag är kanske bortskämd med agenterna på miles and more (särskilt Swiss Senator service) som jag uppfattar mycket kompetenta och verkligen försöker lösa problemen.
Aldrig pratat med dom men utgår ifrån att Senator service är 1000 ggr bättre än random vanlig support (oavsett bransch). Man bör vara inställd på att få förklara för dom vad de ska göra, allt annat är en bonus. Det finns dock en del riktigt duktiga personer också hos sas som man kan ha tur att hamna hos.
 

Hachans

Medlem
Har idag erfarit att 3 oberoende "traveler consultants" inte klarat sitt jobb att hitta 2 first class med Lufthansa trots att både Expert flyer, United och Miles and More visat på tillgänglighet. Det var först den 4:e konsulten som på min direkta order letade efter bokningsklass "O" på specifik flight då de hittade dessa platser. Det är rent ut sagt beklämmande!
Dessutom fick jag idag veta (säkert andra som redan vet) att Tallinn är stängt på helgerna och enbart öppet vardagar (sedan när??)

Ja, mina kontakter där har varit väldigt skiftande. Som när jag skulle boka bonusresa och de sa att jag inte kunde använda mina Eurobonuspoäng för att boka resa med andra inom Star Alliance. Men det var ett nybörjarmisstag att inte ringa Tallinn direkt.
 
Toppen