Senaste nytt

Brevlåda Arlanda?

NotRyan

Medlem
Är airside brevlådan permanent? Eller är det enbart under jultider? Har aldrig tänkt på den. Antar att den borde ses som en internationell brevlåda (dvs alla försändelser till Sverige skall passera tullen) men att det ändå är ok att skicka ett brev med svenskt porto om det skall till Sverige?

Hur är det på T2?

Brevlådan mellan gate 4 och 6 tror jag det är på T5 är permanent. Breven måste genom tullen när man postar där så ta till en extra dag. Det finns en brevlåda landside bredvid Forex i T2...
 

Dr. Miles

Expert
Är airside brevlådan permanent? Eller är det enbart under jultider? Har aldrig tänkt på den. Antar att den borde ses som en internationell brevlåda (dvs alla försändelser till Sverige skall passera tullen) men att det ändå är ok att skicka ett brev med svenskt porto om det skall till Sverige?
Ja, jag tror att det är något sådant.
Mitt brev som jag postade i brevlådan på T5:s airside kom fram till kunden i alla fall. Med endast en Sverige inrikes frimärke.
 

Johanna

Medlem
Tack så mycket för hjälpen. Det gick så bra att posta i den vid pressbyrån. Nu hoppas jag posten gör sitt. Undra om breven till NZ först måste in och vända på Tomteboda?
 

Dr. Miles

Expert
Som referens för framtida bruk, tog jag några bilder av brevlådorna på Arlanda.

Jag brukar inte att flyga ut från terminal 2, 3, 4 så om någon ser brevlådor i dessa terminaler, vänligen ta en bild på brevlådan och posta här med beskrivning om var brevlådan finns. :)



På SkyCity nära Victoria's Secret:
rps20161219_093700.jpg



På terminal 5 landside. Avgångshallen, nära säkerhetskontrollen där Norwegian resenärer brukar att använda.
Brevlådan finns bredvid Pressbyrån.
rps20161219_093718.jpg



På terminal 5 airside. På piren där gate 11-24 finns.
Brevlådan finns på andra sidan av taxfreen, nära Norwegian kreditkort värvningsstället.
rps20161219_093744.jpg



På terminal 5 airside. På piren där gate 1-10 finns.
Brevlådan finns på andra sidan av Bacardi, nära Starbucks.
rps20161219_093816.jpg
 
Toppen