Brevlåda Arlanda?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Johanna, 15 December 2016.

1. Johanna

Johanna Medlem

Var kan jag hitta en brevlåda på Arlanda?

Sista dagen att posta julkort imorgon

2. Det finns även på airside av terminal 5.
    Om jag minns rätt, en grön brevlåda fanns på andra sidan av taxfreen på piren där gate 11-24 finns.

Johanna och Nemo gillar detta.
  3. mha321

mha321 Medlem

Det finns definitivt landside på T5. Direkt vid ingången bredvid pressbyrån. Det finns även en landside på T4, men det var såpass länge sedan jag använde den att jag inte kommer ihåg exakt var. Det kan tom vara så att den är utomhus där.

Airside har jag aldrig använt någon, men det kan nog finnas det också :)

4. Yoghurt

Yoghurt Medlem

Land:
    Finland Finland
    Som Dr.Miles skrev finns det en grön låda där. Det ska också finnas i piren för gaterna 1-10 (?) i T5.

Provade att ringa i telefonen vid infostället bredvid rulltrappen i närheten av SAS-loungen för att fråga just detta häromveckan. Det var faktiskt någon som svarade och kunde ge bra anvisningar. Inte förväntade jag mig att lådan skulle vara grön! :)

5. Johanna

Johanna Medlem

tack för svar

Pressbyrån är det den som är precis innan man går höger för att komma till SAS incheckningsdiskar?

6. mha321

mha321 Medlem

Japp.

Johanna gillar detta.
  7. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns även en vid Pressbyrån precis när man kommer in i T5 från Arlanda C / T4, mitt emot säkerhetskontrollen.

8. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är airside brevlådan permanent? Eller är det enbart under jultider? Har aldrig tänkt på den. Antar att den borde ses som en internationell brevlåda (dvs alla försändelser till Sverige skall passera tullen) men att det ändå är ok att skicka ett brev med svenskt porto om det skall till Sverige?

9. Stefan H.

Stefan H. Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På Skycity, nästan mittemot Victoria's Secret finns en.

10. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Hur är det på T2?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!