Senaste nytt

Bra uppslutning från Uber men...

Morgan

Medlem
Inte så udda säger Google Maps, 15 min istället för 13 och ett av tre alternativ. (Har gissat att resan gick typ Gullmars till Roslagstull)
 

Attachments

  • Screenshot_2015-03-29-21-48-24.png
    Screenshot_2015-03-29-21-48-24.png
    147,9 KB · Visningar: 258

Bibinski

Medlem
Det var sämsta tänkbara alternativ en söndag kväll. Chauffören känner även till att denne får betalt per km och inte per körd minut så visst jag kanske bara hade sparat 2 minuter i resväg men priset landade ca 30% över beräknat maxpris.
 

Bryant

Medlem
Det var sämsta tänkbara alternativ en söndag kväll. Chauffören känner även till att denne får betalt per km och inte per körd minut så visst jag kanske bara hade sparat 2 minuter i resväg men priset landade ca 30% över beräknat maxpris.

När du ger ett lågt betyg så får du upp ett alternativ där du kan tala om varför.

Gjort det ett antal ggr och alltid fått återkoppling.
 

Bibinski

Medlem
Har nu mailat en utav adresserna som presenterats tidigare, jag uppdaterar när återkoppling kommer :)


När du ger ett lågt betyg så får du upp ett alternativ där du kan tala om varför.

Gjort det ett antal ggr och alltid fått återkoppling.

Jo det blir inga * * * * * för denna körning, vilket jag alltid ger när jag får förväntad service.
 

Thornado

Medlem
Min erfarenhet är att Uber är väldigt responsiva på negativ feedback.
För ett par veckor sen så var jag i Beijing och skulle åka från mitt hotell till flygplatsen. Bokar en Uber-bil och ser att den kommer i närheten av hotellet, men sen när den är ca ett kvarter bort så stannar den där ett tag och sen avbokar chauffören min resa. Jag begär ju givetvis en ny körning, och nu så har "surge pricing" slagit till, så priset är 1.4x normaltaxa. Jag behöver ju ta mig till flygplatsen, så jag accepterar detta och begär en bil, Eftersom chauffören som jag fick första gången bara befinner sig ett kvarter bort så får jag samma chaufför igen.

Min gissning här är ju att han märkt att det slagit om till surge pricing och därför insåg att det var bättre att avboka min resa och förhoppningsvis få samma körning igen, men till ett högre pris. Jag skickade ett klagomål om detta och sa att jag inte ansåg detta vara ett professionellt agerande, och inom ett dygn så fick jag ett svar där de hade granskat ärendet och konstaterat att jag hade rätt, så jag fick mellanskillnaden mellan vanlig taxa och surge pricing återbetald.
 

bnr

Medlem
Uber har även skött feedback från mig på ett väldigt bra sätt. En gång när VAT-nummer saknades på fakturorna (Stockholm) så skulle de kolla på det, tog ett tag utan feedback, jag stötte på och de refundade hela beloppet. Inte alls dumt med tanke på att Arlanda Express hade gått sönder på något vänster; var väl några hundra personer utanför T4 och jag lyckades knipa en UberLUX. :)

Undrar dock vad som hände med frågorna som bl.a. @Kristofer och @dino_81 ställde till @Babba_Canales?
Ping @Babba Uber Stockholm .
 

agehall

Medlem
Jag har ett par gånger råkat ut för liknande saker och varje gång har Uber justerat till kortaste/snabbaste vägen enl Google Maps inom 24h från att jag påpekat problemet.
 

Bryant

Medlem
Uber har även skött feedback från mig på ett väldigt bra sätt. En gång när VAT-nummer saknades på fakturorna (Stockholm) så skulle de kolla på det, tog ett tag utan feedback, jag stötte på och de refundade hela beloppet. Inte alls dumt med tanke på att Arlanda Express hade gått sönder på något vänster; var väl några hundra personer utanför T4 och jag lyckades knipa en UberLUX. :)

Undrar dock vad som hände med frågorna som bl.a. @Kristofer och @dino_81 ställde till @Babba_Canales?
Ping @Babba Uber Stockholm .

Babba har slutat på Uber Stockholm. Tror hon jobbar i New York nu.

Jag håller med tidigare skribenter. Uber har varit snabba på att ersätta när det blivit fel.
 
  • Gilla
Reactions: bnr
Uber har även skött feedback från mig på ett väldigt bra sätt. En gång när VAT-nummer saknades på fakturorna (Stockholm) så skulle de kolla på det, tog ett tag utan feedback, jag stötte på och de refundade hela beloppet.

Jag kan inte för mitt liv förstå varför VAT-numret inte står på kvittot man får på mailen, utan att man måste logga in för att plocka ut ett kvitto.
Och när det gäller Uber Business skulle det varit jäkligt bra om ekonomiavdelningen fick en kopia på kvittot med en gång när en anställd åker.

Tycker att det varit lite si och så med bilarna sista veckan, fått lite halvsunkiga bilar. Men då blir det ju inte 5* heller.

Men annars så... :)
 
Toppen