Senaste nytt

Bra restauranger/hotell i Tokyo

pqvst

Medlem
Är det någon som varit på INUA (Restaurant INUA) ?

Aldrig hört talas om den faktiskt, men låter intressant.

Letar efter någonstans att ”fira” 10årig bröllopsdag i slutet av Januari nästa år...

Om du är öppen för andra tips så kan jag starkt rekommendera Teppanyaki Akasaka. Det är helt klart ett av mina absolut favoritställen i Tokyo och har käkat där många gånger genom åren. Lunchen är riktigt prisvärd. Middagen är ganska dyr men verkligen värt det om man ska fira något speciellt :) Fantastisk service, otroligt gott och en magisk utsikt från 37e våningen på InterContinental.

Tips: För middag rekommenderar jag "Superior Kobe Beef" menyn + "Add signature garlic rice" är ett måste! Se till att ni får plats vid borden närmst fönsterna.

Google Maps
Best Teppanyaki Restaurant in Tokyo | Teppanyaki Akasaka - ANA InterContinental Tokyo

Hoppas du hittar något bra!
 

LSH

Medlem
Jag ska till Tokyo om ett par veckor. Har varit där flera gånger men aldrig varit på stjärnkrog. Någon som har förslag på Sushi där man inte behöver boka månader i förväg och där kuvertpriset med dryck ligger under 25000 jpy? Håller mest till I Shinjuku och Shibuya men kan åka någon annan stans.

Jag åker ensam och föredrar barservering framför dukade bord, men det brukar inte vara några problem på sushikrogar.
Jag provar igen så här nästan fyra år senare. Någon som har tips på bra Sushi som går att boka med kort varsel?
 
Toppen