Senaste nytt

BRA och extern partner på Bromma?

apknug

Medlem
Som sagt, min kommentar gällde arbetsmarknaden generellt. Meningen om pilotfacket för ett försök till ironi (jag vet, det brukar aldrig funka på BC, men jag tänkte "Kanske denna gång" :rolleyes:).

Hur pilotfacket är organiserat vet jag ingenting om.
Min kommentar var också ironi, för tyvärr har du nog rätt, det blir nog ingen hjälp från facket för BRAs piloter, men tänk detta hos SAS.......
 

henke12

Medlem
Nu har sista RJ'n lyft från BMA :(

3 syskon lyfter strax från MMX och GOT mot samma öde!
Trevlig sista resa!

Själv loggade jag 276 flygningar.
(Och nu riktigt nördigt, det är även Malmö Aviations/Flyg BRA's biljett prefix)
Inte alla flygningar har varit på 276 dokument men väl över 260!
Skärmavbild 2020-03-18 kl. 17.42.21.png
Skärmavbild 2020-03-18 kl. 17.42.54.png
 

pswe

Medlem
Nu har sista RJ'n lyft från BMA :(

3 syskon lyfter strax från MMX och GOT mot samma öde!
Trevlig sista resa!

Själv loggade jag 276 flygningar.
(Och nu riktigt nördigt, det är även Malmö Aviations/Flyg BRA's biljett prefix)
Inte alla flygningar har varit på 276 dokument men väl över 260! Visa bifogad bild 107684 Visa bifogad bild 107685
En era är över. Såg att båda Sturupmaskinerna gjorde ett farvälvarv över flygplatsen efter start, den andra av dem gjorde dessutom ett extra snurr ner mot sydkusten innan den lämnade Sverige.
 

Berglund

Medlem
Den skulle jag tro ska hämta hem piloter från de övriga fyra.
Det där låter rimligt och samtidigt helt otroligt på samma gång. Jag har ingen aning om vad det kostar att flyga en sådan maskin, landa och tanka. Jag tänkte först att - vad kan det kosta att flyga hem piloterna med vanliga reguljärflyg? Det måste ju ändå bli billigare, tänkte jag. Därefter tänkte jag ett varv till och insåg att det kanske inte finns så många reguljärflyg att boka in sig på längre?!
 
Toppen