Bra kort för British Airways eller OneWorld i Sverige?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av fekberg, 20 Mars 2018.

Tags:
  1. fekberg

fekberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ah!! Smart :) Sätter du ihop den resan själv på British Airways's hemsida?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där är ju suboptimalt. Man ska givetvis flyga xxx-HEL-LHR-yyy-JFK där xxx är din avreseflygplats och yyy är tex BOS/IAD/ORD/MIA eller annan lämplig entry point.

Hitta resan på ITA Matrix och ring British Airways - det är överlägset enklast om du frågar mig.

3. TravelmanBiz

TravelmanBiz Medlem

Land:
    Norge Norge
    Nei, bruker ITA matrix og setter opp reisen og deretter må du ringe British Airways for å bestille. Jeg brukte over 1 time på telefonen i september i fjor for å bestille turen når de hadde kampanje. Denne kan ikke bestilles online og da slipper du å betale telefon gebyr til British Airways.

Prøv å få British Airways nummer på American Airlines og AY flightene da dette gir flere Avios til BAEC, TP er det samme. Jeg skal bl.a fly A350 mellom HEL og LHR og A321T i First class mellom JFK og LAX:)

4. fekberg

fekberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och då såklart åka i minst Business för att få bra med TP?

Vad brukar en sån resa normalt ta i tid? 2 dagar?

5. TravelmanBiz

TravelmanBiz Medlem

Land:
    Norge Norge
    Jeg bruker vel ca 24t bort og 32 timer tilbake. Skal overnatte en natt i Helsinki på utreise og London på vei hjem (transit)

fekberg gillar detta.
  6. TravelmanBiz

TravelmanBiz Medlem

Land:
    Norge Norge
    Ja, helt enig i det. Men da er vel min neste TP run som gir meg 1020TP for 16k nok bedre vel?:)

7. fekberg

fekberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant! Tack för tipsen! :)

Ska fundera på vilken väg som är bäst. Skaffar jag AMEX Platinum får jag Priority Pass direkt, och Lounge Access. Hmm, svårt att välja! :)

8. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du bara vill ha ett Priority Pass så blir Eurocard Platinum billigare (1500 SEK/år). Dock får man ingen kickback på inköp med Eurocard Platinum.

9. Om New York är destinationen och du vill ha exakt 600 TP för Silver skulle jag rekommendera:
    ARN/GOT-HEL-LHR-BOS-JFK/LGA
    40 + 80 + 140 + 40 + 40 = 300 Tier Points
    Det klämmer du samma dag om du vill. Jag kan annars tipsa om LHR-YYZ och YYZ-LGA som numera åter har First på rutten.

Samma rutt tillbaka och viola! Silver.

Billigaste pris kräver natten mellan lördag och söndag. Nästa billiga fönster är efter 25:e juni. Hamnar på ca 18.000kr

Innan dess ligger det på ca 21.500kr.

10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man kan klämma in en sträcka First också om man vill prova på det, ca 2.000kr dyrare med First på t ex LHR-BOS bör det bli. (Business tillbaka)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!