Senaste nytt

Bra jobbat KLM

rvarttinen

Medlem
Biljettering = debitering... ja, om jag ska åka, exempelvis, på en konferens och det inte är helt säkert att det kan bli av så bokar jag och ber att få biljetteringen senarelagd. Helt avbokningsbart och utan bebitering, dock så kan inte priset garanteras, men det har visat sig inte rör sig särskilt mycket från det ursprungliga. Faktiskt, oftast blivit lägre... du har bokningen på plats med säten och allt, men inte betalt.
Med AF:s och KLM:s sajter får du normalt 24h, med en profesionell resebyrå kan du få upp till ett par månader på dig.
 

HMJ

Medlem
Ett antal:
1. Oflexibla biljetter men man vill hålla platsen medan man väntar på att bekräfta en resa
2. Inte ligga ute med pengar längre än nödvändigt

Jag tänker så ur egenföretagaresynvinkel

Biljettering = debitering... ja, om jag ska åka, exempelvis, på en konferens och det inte är helt säkert att det kan bli av så bokar jag och ber att få biljetteringen senarelagd. Helt avbokningsbart och utan bebitering, dock så kan inte priset garanteras, men det har visat sig inte rör sig särskilt mycket från det ursprungliga. Faktiskt, oftast blivit lägre... du har bokningen på plats med säten och allt, men inte betalt.
Med AF:s och KLM:s sajter får du normalt 24h, med en profesionell resebyrå kan du få upp till ett par månader på dig.
Tack, då är jag med på varför :)
 
Tack för i år KLM. I våras under pandemins början var jag riktigt förbannad på er när allt tog sån tid, men nu under andra halvan har er service blivit mycket snabbare och bättre. Att kunna få flytta billiga economybiljetter till nya datum nästan hur som helst har ju varit suveränt. Och begär man voucher dyker den upp inom 2-3 dagar. Nu är jag laddad för att kunna resa mer med er 2021! Vi ses.
 

GOTBound

Medlem
2021-03-07 10_31 Microsoft Lens.jpeg

KLM erbjuder fri avbokning på resor bokade "nu" med avresa under 2021 [annons i dagens GP].
| KLM.com

Tyvärr hittade jag inget rimligt prissatt till de destinationer och under de veckor vi tänkt resa [jämfört med ex. Lufthansa, i och för sig är det svårt att värdera full refund vs. voucher]
 
Visa bifogad bild 117080
KLM erbjuder fri avbokning på resor bokade "nu" med avresa under 2021 [annons i dagens GP].
| KLM.com

Tyvärr hittade jag inget rimligt prissatt till de destinationer och under de veckor vi tänkt resa [jämfört med ex. Lufthansa, i och för sig är det svårt att värdera full refund vs. voucher]
Det låter bra i annonsen men observera att det tar 60-90 dagar att få återbetalningen.
 
Toppen