Senaste nytt

Bra hotell på Koh Samui?

JonW

Medlem
Jag trivs ju bäst på Chaweng, där bor man direkt på stranden utan minsta väg e dyl emellan.
Och åt andra hållet har man direkt huvudgatan med ett fantastiskt restaurangutbud/shopping/barer.
Framgår inte riktigt om er budget är i SEK, i så fall så är det ju inga problem att få till en suite/familjebungalow om ni vill sova separat.
(Knappast i Baht heller, om man inte måste ha allra värsta lyxresorten.)
Vanliga dubbelrum på bättre thailändska resorter kan som du är inne på vara svåra att få utan dubbelsäng.
Men dessa rader skriver jag från mitt andra hem Chaweng Gardens, och jag har faktiskt ett trebäddsrum helt för mig själv till bråkdelen av din budget.
 
Tack för tipset! Vi tänkte gå lite mer high end, ja 8k SEK är väl budgeten/natt, men självklart vill vi ner lägre om inte priset motiveras. Vi har tittat lite på Conrad, ICC, Vanabelle, Anantara Bophut samt Sala Samui Cheong Mon. På de flesta hotellen tittar vi på de schysstaste rummen så nära stranden som möjligt, men det är väldigt svårt att välja, och ganska oflexibelt när man mailar om två sängar.

Det lutar mer och mer åt presidentvillan på Sala Samui som t.om har två sovrum - ~6k SEK / natten, men det är svårt att välja.
 

JonW

Medlem
Tack för tipset! Vi tänkte gå lite mer high end, ja 8k SEK är väl budgeten/natt, men självklart vill vi ner lägre om inte priset motiveras. Vi har tittat lite på Conrad, ICC, Vanabelle, Anantara Bophut samt Sala Samui Cheong Mon. På de flesta hotellen tittar vi på de schysstaste rummen så nära stranden som möjligt, men det är väldigt svårt att välja, och ganska oflexibelt när man mailar om två sängar.

Det lutar mer och mer åt presidentvillan på Sala Samui som t.om har två sovrum - ~6k SEK / natten, men det är svårt att välja.
OK, några kommentarer till dessa:
Conrad:
Går nog bort direkt, dels p g a liten tråkig strand, samt att du inte kan röra dig ens från din villa utan att åka just golfbil...
(Stället är bokstavligen byggt i ett stup)
Bra mat på stället, men väldigt isolerat från restaurangalternativ/shopping/barer.
Enormt vacker utsikt o solnedgång dock...
IC:
Samma problematik som Conrad, dock inte fullt så illa vad gäller strand och backar.
Vana Belle:
Chaweng Noi är helt OK strand, dock är det en bit in till centrala Chawengs utbud. Maten har jag inte provat.
Anantara:
Bophut tycker jag är en tråkig strand. Åt en del på stället för några år sen, helt OK då, vissa påstår dock att det blivit sämre.
Sala:
Tror också det passar din kravspec bäst av alternativen. Många tycker Choeng Mon är bästa stranden på ön. Ortens utbud av mat/shopping/nöjen är dock definitivt ingen höjdare, Salas mat dock helt OK.
 
Toppen