Senaste nytt

Bra hotell på Koh Samui?

JonW

Medlem
Om man inte är folkskygg, tycker det är trevligt att se andra människor och gärna bor på Chaweng under 45000 baht per kväll några rekommendationer?
Jag bor på centrala Chaweng Beach minst 65 dagar varje vinter, och med den budgeten är det ju inte direkt några problem...
Klassiska top ends på Chaweng är Regents, Amari, Muang, Anantara eller Library. Sen har mitt stamlokus Chaweng Gardens en strandvilla med egen pool, ca 25000/n sist jag kolllade. Och så har det ju öppnat nåt nytt som heter Sareeraya Villas.
Alla utom möjligen Anantara har toppläge om man vill ha lite folkliv omkring sig men ändå mycket grönska.
 
Last edited:

JonW

Medlem
Conrad rekommendationen känns ju självskriven, tyvärr så för ca 4-5k SEK per natt så är det ungefär vad man kan förvänta.
.
Nu finns det ju ingen Conrad på Chaweng. Och den som ligger på andra sidan ön är ungefär det sista man skulle rekommendera till någon som vill se lite andra människor...
 

JacobGBG

Medlem
Jag bor på centrala Chaweng Beach minst 65 dagar varje vinter, och med den budgeten är det ju inte direkt några problem...
Klassiska top ends på Chaweng är Regents, Amari, Muang, Anantara eller Library. Sen har mitt stamlokus Chaweng Gardens en strandvilla med egen pool, ca 25000/n sist jag kolllade. Och så har det ju öppnat nåt nytt som heter Sareeraya Villas.
Alla utom möjligen Anantara har toppläge om man vill ha lite folkliv omkring sig men ändå mycket grönska.

Några av dessa du skulle rekommendera för en familj med ett litet barn? Aldrig bott på Bo Phut/Chaeweng sidan.
 

dkvk

Medlem
Kom hem från 2 veckor på Saumi igår.
Med oss hade vi vår 6 månaders kille.

Vi bodde i norra änden av Lamai Beach på Le Meridien samt Renesance. Vi hade beach front/view villas på båda ställena.

Le Meridien var mycket fräscht och gav känsla av att vara nytt. Renesance var mer slitet men mycket bättre mat och främst frukost.
Med barn i barnvagn var det sjukt jobbigt. Man bygger inte för barnvagn helt enkelt. Inga hissar eller ramper.
Hotellen har egna bilar som kan köra en. Le Meridien hade Bilbarnstolar för småbarn och uppåt.
 

BOTL

Medlem
Jag ber om ursäkt, tonen i mitt inlägg verkar inte gått fram. Inser att vissa här lägger 12000/natt på boende men jag menade ett tips som inte var så dyr. :oops:
 

JonW

Medlem
Några av dessa du skulle rekommendera för en familj med ett litet barn? Aldrig bott på Bo Phut/Chaeweng sidan.
Jag kan nog rekommendera allihopa om man vill prova Chaweng. Min favorit är den enklaste av dem, Chaweng Gardens. Detta eftersom den har så mycket atmosfär med t ex sand hela vägen upp till Beach Roaden samt nära till allt och mycket stammisar.
En hel del barnfamiljer där, men jag vet att vissa tycker det är lite för nära bardistriktet på andra sidan Beach Roaden. De andra ligger lite längre ifrån detta.
Library är kanske lite för modernistiskt för min smak.
Sen ska man komma ihåg att Ch Beach Road inte direkt har barnvagnsvänliga trottoarer, trångt, mycket upp o ner och div räppel i vägen.
Detta gäller iofs de flesta thailändska turistorter, men Chaweng hör nog tyvärr till de värre än så länge.
 

JonW

Medlem
Jag ber om ursäkt, tonen i mitt inlägg verkar inte gått fram. Inser att vissa här lägger 12000/natt på boende men jag menade ett tips som inte var så dyr. :oops:
Haha, OK, jag tänkte att det var ju en riktig High Roller... ;-)
Då kan definitivt Ch Gardens vara nåt för dig. Ingen poolvilla, men väl ett stort standardrum kan du få för en tiondel av din "budget"
 

JacobGBG

Medlem
Jag kan nog rekommendera allihopa om man vill prova Chaweng.

Tack för sammanställningen. Handen på hjärtat så är jag lite anti att vara belägen så nära bar-gatorna samtidigt går det inte att neka att Chaeweng har den mest humana prissättningen vilket är vettigt om man skall spendera 2+ veckor på ön.
 
Återuppväcker tråden lite här. Jag och en polare ska till Koh Samui 4 nätter i april i slutet på en lite längre storstadsresa i Asien. Två grabbar, 30+ vill till en schysst strand för att relaxa. Max 8k/natt (egentligen inget budget-tak, men någon måtta får det vara). Riktigt bra hotell, riktigt bra strand, god mat (om inte på hotellet, så i närheten åtminstone). Rummet/Villan/Sviten ska ligga nära stranden, pallar inte åka golfbil 1km upp i berget för att vi glömt solglasögonen på nattduksbordet.

Vad rekommenderar ni experter? Och vilket område tycker ni? Just nu slåss vi lite om att vissa hotell vägrar ställa in två sängar trots att man väljer dyraste rummet.
 
Toppen