Senaste nytt

Bra hotell i Hilton hotell kedjan med "låga poäng priser"

Finns så mycket res erfarenhet i detta forum så säkert kan jag få tips om bra hotell inom Hilton hotell kedjan som har låga uttag när man betalar med poäng (max. 20 000 p/natt). Antingen bra sol/bad eller bra läge i storstad (hela världen). Kommer inte att hyra bil. Förstår att det inte kan bli perfekt när man betalar mindre, men vill gärna hitta det bästa för poängen. Tacksam för alla tips världen över.
 

Tonton

Medlem
Finns så mycket res erfarenhet i detta forum så säkert kan jag få tips om bra hotell inom Hilton hotell kedjan som har låga uttag när man betalar med poäng (max. 20 000 p/natt). Antingen bra sol/bad eller bra läge i storstad (hela världen). Kommer inte att hyra bil. Förstår att det inte kan bli perfekt när man betalar mindre, men vill gärna hitta det bästa för poängen. Tacksam för alla tips världen över.

Först och främst - bra tråd! Jag själv försöker hitta prisvärda Hiltonhotell att spendera mina poäng på. Fastän jag har relativt mycket poäng så gillar jag inte att slösa på dom allt för mycket :)

Hur mycket poäng har du samt innehar du någon status hos Hilton? Anledningen till att jag frågar är att om du är minst Silvermedlem så får man femte natten "gratis" vid awardbokningar av standardrum (med andra ord 20% rabatt på poängkostnaden).
 

jerixon

Medlem
Bokat för 5 nätter över det nya året här.
Finns mycket bra hotellvärde hos Hilton i Malaysia över lag :)
Det gäller iof inte bara Hilton, men andra kedjor.

Annars tycker jag de flesta ställen med bra Lounge under 30k poäng kan vara prisvärt.
Jag äter oftast bara på hotellet och det känns som jag inte behöver lägga några pengar i övrigt på mat och dryck när jag bor där.
Har Hilton Bali bokat för 120.000 Poäng 5 nätter nästa sommar under högsäsong och tycker Conrad i Bangkok kan ge bra värde för under 120.000 för 5 nätter ibland.
Alla tycker vi olika, men jag själv föredrar att få mycket nätter för poängen och bokar aldrig "Top of the Line" hotellen.

Min favorit är Doubletree Penang. 10000 poäng. Jättefräscht hotell med bra frukost, gym och pool. Ok strand. Ingen lounge, men cocktailtimme för HHD. Jag kommer haft 39 nätter där i år :)
 
Toppen