Senaste nytt

Bra garanti av Arlanda Express

maba

Medlem
Under lucia åkte jag och frugan ner till Warszawa för en liten weekendresa. Vi tog Arlandaexpressen ut till Arn och betalade 280 kr för två som var ett kampanjpris. Tyvärr blev tåget 8 minuter försenat p.g.a. ett ofrivilligt stopp vid Rotebro station.

När vi kom hem kom jag att tänka på att jag hade hört något om att de skulle ha en generös resegaranti. Kikade upp det och upptäckte att de garanterade nya biljetter om tåget var mer än två minuter sent. Skickade in det ifyllda formuläret samt biljetten till dem och väntade. Igår fick jag ett brev från Arlanda Express som innehöll ett brev samt två enkelbiljetter med giltighetsdatum till den sista juni 2016 d.v.s. 1.5 år. Snyggt jobbat AE :)
 

FF#1

Medlem
Ja de är bra på det.
Har en liten anekdot.
Åker mest express i tjänsten så ofta blir ersättningsbiletterna liggande till det är privatresa på gång eller typ till frugan eller nått...
I höstas när jag skulle gå på föräldraledighet så hade jag 2 biljetter i datorväskan med kort datum, så jag krängde de för 100 kr st vid automaten.
Jäklar vad misstänksamma folk var, men de som fattade galoppen hoppade jämfota över klippet de hade gjort... :)
 

011430121

Medlem
I höstas var vi tre personer som löste en 380 kronors biljett, tåget avgick inte på tid, plötsligt kom det in två poliser tillsammans med en servitris! Hon pekade på en kille och polisen bad honom att följa med ut ur tåget.
Vi blev 5-6 minuter sena på grund av detta.
Skickade in biljetten till Arlanda Express tänkte att detta var ju inte deras fel så det blir nog ingen kompensation, efter ca. två veckor kom det tre stycken singelbiljetter i ersättning.
 

Alf

Medlem
Har blivit försenad ganska många gånger, ifs mest upp mot 10 min. Det har aldrig varit något strul att reklamera eller få ny biljett. Mycket bra skött av Arlanda Express.
 

nota bene

Medlem
Jag har till och med fått en ersättningsbiljett för en resa som jag gjorde med en ersättningsbiljett...
Det har jag också lyckats med!

De är mycket bra på denna garanti.

Även garantin om missat flyg (läs villkoren noga - du måste åka så att du är på flygplatsen om det är 1h innan avg eller 30 min innan incheckning stänger) fungerar som den ska, även om du måste göra utläggen själv.
 

Kricka

Medlem
@FF#1 Folk är generellt rätt misstänksamma (kanske inte helt utan anledning) !?
Har ibland ställt mig vid biljettmaskinen för att göra ett deal t.ex. 2-4-280 istället
för 1-4-260. Trots att man erbjuder dem cash i handen så är de tveksamma..
 
Toppen