Senaste nytt

BRA går in med linje till Arlanda, Visby -Arlanda

Fredrik

Medlem
Den såg jag inte komma. Antar de vill försöka få ett fotfäste på Arlanda ifall det händer saker med deras normala bas.
 

mha321

Medlem
Intressant att man också går in i Visby mitt i vintern. Det är ju då alla andra downsizar.

Får mig nästan att undra om det handlar om att lägga in en slinga för att få en maskin till Arlanda av någon anledning typ service eller wet lease någon annanstans. Visby är väl kortaste sträckan de har. Men det rimmar inte så bra med två dagliga...
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Fast BRA har inga connections på Arlanda så möjligtvis Point-to-point kommer bli tuffare för SAS.
Hur villiga är den typiska företagsresebyrån att kombinera bolag? Dvs. blanda SAS och BRA trots att inget samarbete finns.

Jag misstänker ju att man drar sig för detta när alternativ finns, men inser att jag inte har någon personlig erfarenhet av det.
 
När man fyller i ARN-VBY på Flygbra.se står denna information:
Flygstart 13 december (Linjen blir bokningsbar för Årskort och Klippkort inom kort)

Tyckte bara det var intressant att det bokningsflödet är separerat. Resan går redan idag att boka för pengar.
 

Plus

Medlem
Hur villiga är den typiska företagsresebyrån att kombinera bolag? Dvs. blanda SAS och BRA trots att inget samarbete finns.

Jag misstänker ju att man drar sig för detta när alternativ finns, men inser att jag inte har någon personlig erfarenhet av det.

Enligt min uppfattning skiljer det sig. Lite beroende på hur samvetet ser ut. En kund som köper illegal connections blir ju utan rättigheter för t.ex ombokning vid försening eller cancellering.
Däremot förekommer det i allra högsta grad, kanske inte främst hos resebyråer inriktade mot företag utan vanliga som riktar sig mot privatresenärer.
 
Toppen