Senaste nytt

Bra där, United (kalasfin flight från Newark till Austin)

shibuyax

Medlem
Normalt brukar jag unvika United och andra amerikanska legacy-bolag så gott det går. Men för några dagar sedan var en inrikesflight från Newark till Austin insprängd i min itinerary och jag såg som vanligt framför mig en skruttig upplevelse med ungefär hundra procent sunk i alla led.

Men.

På EWR tog jag med min vän till loungen för lite snabb avkoppling innan boarding. Vi hade spridda platser i ekonomi. Kvinnan bakom loungedisken undrade om inte vi vill sitta ihop istället och fixade snabbt Economy Plus-platser för båda (jag är EBG, min vän statuslös). Snyggt och fort och fint. Boardingen var effektiv, planet en sprillans ny 737 med superfräsch inredning, högkvalitativa skärmar med DirectTV i varje säte och kalasfint benutrymme i Eco Plus. Avgången gick ungefär samtidigt som solen dippade ner över horisonten och de behöll kabinen behagligt dimmad under hela flygningen på 3 timmar och 36 minuter. Otroligt skönt. Jämför med SAS som ju brukar klämma till med en miljard lux från ingenstans ungeär precis när man sitter och är lite behagligt sömnig i svag belysning efter en sen kvällsstart från CPH. Det gör mig tokig. United-gänget körde också bra, korta PAs. Inga långa SAS-utläggningar om att en liter sprit finns till specialpris. Bra service, låg ljudnivå. Klockrent.

Bra där.


(Hittade ingen det-här-gjorde-ni-bra-tråd för United, men flytta gärna inlägget till en passande tråd om det finns någon sådan)
 
Jag har flugit ganska mycket med United i och med att jag frekventerar den amerikanska västkusten relativt ofta och då ofta får connections från EWR eller ORD. Har typ alltid fått ett bra intryck av United. Är EBG och blir så gott som alltid uppskjutsad till Eco+. Sist hade jag en lång connection på över fyra timmar och passade på att fråga en representant om jag kunde hinna med ett tidigare flyg. Hon grejade plats på ett plan som skulle avgå en dryg halvtimme senare och skjutsade även då upp mig i Eco+. Har iofs bara rest med dom inrikes men tycker att de har en helt okej produkt, fattar inte riktigt varför alla älskar att hata dom. Inte fasiken är väl AA eller Delta bättre?
 
Toppen