Senaste nytt

Bra-att-ha resetillbehör?

FFS

Medlem
  • Lätt förlängningssladd i handbagaget (jag gjorde en själv av en tunn lampsladd eftersom de som man kan köpa färdiga oftast är ganska tunga).

Nu är jag inte elektriker och det här är inte ett forum för el-snack... men
Det låter inte som nån bra idé att använda en tunn lampsladd för att bygga en förlängningssladd. Visst det kommer säkert att fungera ett tag, men det gör det att köra med spik istället för propp också.

De man kan köper har rätt kabeldimensioner, därav vikten
 
Nu är jag inte elektriker och det här är inte ett forum för el-snack... men
Det låter inte som nån bra idé att använda en tunn lampsladd för att bygga en förlängningssladd. Visst det kommer säkert att fungera ett tag, men det gör det att köra med spik istället för propp också.

De man kan köper har rätt kabeldimensioner, därav vikten
Jag använder den till att ladda mobilen och kamerabatteriet, inte till att driva ett 4000 Watts värmeelement.
 

Kiev

Medlem
Nå går denne ikke som carry-on, men den følger alltid i innsjekket bagasje: Leatherman juice CS4.
image.jpeg
Brukes til alt et multitool kan brukes til på reiser (kan nesten kjøre en egen tråd på det?), men det som gjør dette til en virkelig life saver er vinkork åpner :cool:

For carry-on henger det en slik fast inne i PC-bag:
image.jpeg
Man er da ingeniør :rolleyes:
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Förutom en del av det som redan nämnts ovan har jag ofta en sådan här med mig:
TP-link TL-WR710N Trådlös reserouter N150 > Trådlösa routrar | Kjell.com
Jag köpte en Mobile Wifi router (den saknar dock SIM card slot) med Powerbank funktion från Amazon.de.
Den kostade ca 10 EUR inkl. leverans inom Tyskland.

Aukey® Wlan Router 150Mbps Wifi Repeater 3G wifi: Amazon.de: Computer & Zubehör

På många lokala kinesiska hotell har endast internet via kabel så den passar perfekt för ändamålet.
Den är också liten och smidig och det går också att ladda mobilen med den.
 
Toppen