Senaste nytt

BR722 Taiwan till Shanghai 6 mars 2020

Glenn E

Medlem
Det var lite speciellt att flyga in till Shanghai under Corona epidemin.
Jag tog inga bilder men tänkte att jag skulle notera vad som var ovanligt .
1- Jag var helt själv i Business klass på denna B777-300ER.
2- De flyttade mig från 2A till 3A. Jag tror det var för att jag skulle komma längre från Galleriet.
3- All personal bar mask och plasthandskar
4- En extra blankett över hälsotillstånd måste fyllas i. Denna kollades noga vid ankomsten innan immigrationen.
5- Maten var en papplåda som var usel och bara innehöll några kakor.
6- ingen meny men champagne serverades iallafall:)
6b- Jag fick engångshörlurar
7- Flygtiden var extremt kort på grund av väldigt lite trafik till Shanghai Pudong.
8- extremt få ankommande passagerare
9- Personalen som kontrollerade passagerarna först bar heltäckande klädsel inklusive ”dykarglasögon”
10- Nästan alla passagerare bar mask
11- Bagaget kom väldigt snabbt
12- Tomt i tullkontrollen. Ingen röntgen av bagage
13- De var inte Intresserade av tulldeklarationen.

Det är speciella tiden nu och ankommande till Shanghai måste vara ner med minst 95%
 

Glenn E

Medlem
Ett annat råd.
Om någon flyger till Kina flyg inte in via länder som Japan , Sydkorea, Italien eller Iran.
Ni riskerar att bli inlåsta i karantän i värsta fall eller kraftigt fördröjda i bästa fall

Edit: igår var det visst några som flög in till Beijing som hade tagit febernedsättande medicin och inte deklarerat det i hälsodeklarationen. De blev arresterade.
 
Last edited:

Gus

Medlem
Edit: igår var det visst några som flög in till Beijing som hade tagit febernedsättande medicin och inte deklarerat det i hälsodeklarationen. De blev arresterade.
Tack för intressant rapport! Låter inte som en jättekul tid att flyga i. Hur kom det fram att personerna inte deklarerat det i hälsodeklarationen?
 
Toppen