Senaste nytt

Bott på Chicagos flygplats i 3 månader

intuition

Medlem
Har någon sett något om att han faktiskt varit i "hemliga" utrymmen, med hjälp av passerbrickan? Det jag läst låter lite som att han uppehållit sig i de vanliga passagerarutrymmena.
 

Thornado

Medlem
Har någon sett något om att han faktiskt varit i "hemliga" utrymmen, med hjälp av passerbrickan? Det jag läst låter lite som att han uppehållit sig i de vanliga passagerarutrymmena.

Nu är min danska rätt så bristfällig, men utifrån följande mening i artikeln som länkades i trådstarten så tolkar jag det som att han varit i "hemliga" områden.

Han skal i stedet have søgt tilflugt i en afdeling af lufthavnen, som kræver sikkerhedsgodkendelse.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Under tiden som anställd på Gardermoen flygplats så fanns det en del att önska ang. säkerheten för ingång för personal. Bristfällig är ett ord jag kommer att tänka på..
Det tvivlar jag inte på, men USA är ju landet där du kan få en Glock uppstoppad i munnen om du svarar fel på en fråga i immigration.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Passerkortet som öppnar flest dörrar efter chefens är stödpersonalens, det är sen gammalt
Absolut. Nu tvivlar jag inte för 5 öre på att just detta passerkort/ID gav viss tillgång till utrymmen som andra inte kommer åt, och det kanske var precis en städares ID, men jag undrar hur personen lyckades gissa PIN-koden, eller så fanns det ingen sådan. Kanske tom. bara var magnetremsa som jag lärde mig kopiera för 25 år sen.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Det tillhörde en chef, om min danska inte är helt off...

"Herefter viste han dem et id-kort, som blev meldt savnet 26. oktober. Kortet tilhørte en leder i lufthaven."
Ja, så en chef (som då har mindre behörighet) enligt @Link glömmer bort att rapportera att sitt ID kort försvunnit, på tre månader?
 
D

Deleted member 30163

Guest
Ja, jag tycker att hela historien låter väldigt suspekt... men det underlättar inte förståelsen om vi inte håller oss till (den påstådda) faktan...
Håller med om att det som står online nog inte målar hela bilden, eller vad tänkte du på?
 
Toppen