Senaste nytt

Borttappat pass på påbörjad flygresa

nota bene

Medlem
Naturligtvis en mycket olycklig situation som uppkommit. Dock är det formellt så att BA har hanterat detta enligt regelverket. Visst kan det gå att på goodwill från företaget få tillbakaresan gratis (de hade ju ändå efter en kort (?) tid slängt hennes pass), men du har ansvaret att hålla ordning på ditt pass.

Det absolut bästa nu vore om någon hade möjlighet att boka en biljett på poäng till Thailand, för att lösa en biljett nu för omedelbar avresa kommer att bli dyrt - 10000 är att betrakta som billigt... Kan mycket väl kosta 20000 också.

edit: Verkar gå att åka Qatar från idag för ca 5800, vilket måste betraktas som ett fynd!
 

FF#1

Medlem
Hemförsäkring med drulle kan täcka en del av sånt, täcker tex. tappade Nycklar om man har rätt sorts hemförsäkring.
 
Last edited:

Stefan62

Medlem
Vad var det för typ av biljett?

Kolla vad det är för försäkringar som gäller! (Flera kortförsäkringar kan gälla!)

OT: Jag har aldrig förtsått varför man använder stolsfickan till privata saker - åtskilliga människor glömmer kameror, IPAD:s, telefoner etc när det är dags att kliva av planet...
 

Dr. Miles

Expert
OT: Jag har aldrig förtsått varför man använder stolsfickan till privata saker - åtskilliga människor glömmer kameror, IPAD:s, telefoner etc när det är dags att kliva av planet...
Svar till Off topic fråga.
Sitter man i Economy class med begränsat utrymme så är man nästan tvungen att använda stolfickan.
Har man tur får man ett ledigt säte bredvid sig men annars blir det mer bökigt att ha saker under stolen eller i hatthyllan när man vill använda sina prylar.
 

sembl

Medlem
Mycket tråkig situation. Jag hade faktist ställt upp och betalat en ny resa till henne i detta läge eller bränt lite miles för att hon skall känna att saker och ting inte är hopplöst utan att det faktist finns ljusglimtar.

Passet skall alltid ligga i en väska i ett fack så man slipper sådana här problem i Y. Kan vara handväskan, eller någon annan väska vid fötterna.

Hoppas det löser sig.
 
Toppen