Borde jag skaffa ett Diners ?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Anfield, 8 Oktober 2015.

1. Slinter

Slinter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oj vilket scope!
    Den självklara följdfrågan blir då, vet du vad det är för maxgräns för kontantuttag på systemet? (Sökte på forumet och 500kr verkar nämnas dock ej specifikt för systembolaget.)

Last edited: 8 Oktober 2015
    Jakob Österberg gillar detta.
  2. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag frågade en gång, och då tittade kassörskan ner i kassan för att se hur mycket kontanter det fanns och sa något i stil med, jaa, en femhundring kan du få. Så oklart om det finns någon gräns, och vad den isåfall är. Men en femhundring verkar ju vara grönt under alla omständigheter, jag brukar be om det när jag är där. Har aldrig testat att be om mer.

Slinter gillar detta.
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tidigare? Jag skaffade mitt första AmEx som student i slutet på 90-talet. Hade garanterat inga 600k/år i inkomst då...

4. Moco

Moco Medlem

För Platinum var det tidigare 600k. Det var ju det Aurora pratade om.

agehall och Aurora gillar detta.
  5. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Citerar mig själv här även om OT. Försökte plocka ut pengar på bolaget igår, men då gick det inte. Maxbeloppet är i alla händelser 2000 kr, men dessvärre verkar det inte längre gå att göra kontantuttag med kredit- och betalkort. Bankkort (debitkort) går det dock fortfarande bra med. Då är det nog bara Netto kvar där man kan göra poänggrundande kontantuttag.

6. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske off-topic, men har du funderat på att skaffa ett Coop MedMera Mer-kort att betala räkningarna med (via Betalo)?

7. schrute

schrute Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag plockade ut 2k på bolaget igår. Med ett Coop medmera mer dock.
    Vilka bank- och kreditkort tar ni emot?

8. schrute

schrute Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser nu att de skriver:
    Vid betalning med bankkort (ej betalkort, kreditkort eller utländska kort) kan du avrunda summan med max 2.000 kronor över inköpssumman. Du kan erbjudas avrundning endast i den mån det finns tillgång på kontanter.

Nästan helt säker att det inte stod så för nån vecka sen

9. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ah, jag testade bara med Diners och Amex. Måste testa Coop MedMera Mer nästa gång, tack för input! :)

10. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kör med både Amex och Diners. Men det har mer med att:

1. Diners är gratis som EBG
    2. Man får loungebesök
    3. Jag reser mycket och det är väldigt olika runt i världen vilka kort som fungerar.

Så jag kör med VISA, MC, Diners och AMEX. Då klarar man sig bra överallt utom i Holland (ej Amsterdam), som verkar ha (hade?) en förkärlek till Maestro.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!