Senaste nytt

Borde jag skaffa ett Diners ?

Slinter

Medlem
Systembolaget tar Diners. De har också den goda smaken att man kan passa på att ta ut cash när man är där, som räknas som köp istället för kontantuttag och således ger poäng.

Oj vilket scope!
Den självklara följdfrågan blir då, vet du vad det är för maxgräns för kontantuttag på systemet? (Sökte på forumet och 500kr verkar nämnas dock ej specifikt för systembolaget.)
 
Last edited:
Oj vilket scope!
Den självklara följdfrågan blir då, vet du vad det är för maxgräns för kontantuttag på systemet? (Sökte på forumet och 500kr verkar nämnas dock ej specifikt för systembolaget.)
Jag frågade en gång, och då tittade kassörskan ner i kassan för att se hur mycket kontanter det fanns och sa något i stil med, jaa, en femhundring kan du få. Så oklart om det finns någon gräns, och vad den isåfall är. Men en femhundring verkar ju vara grönt under alla omständigheter, jag brukar be om det när jag är där. Har aldrig testat att be om mer.
 

agehall

Medlem
Det är väl bara "basic" inkomstkrav hos AmEx numer. Tidigare var det ju 600k, men samtliga kort som går att ansöka öppet om ligger väl på 150 nu oavsett? Inte för att jag vet något om din eller tar något för givet, utan mer som en upplysning.

Tidigare? Jag skaffade mitt första AmEx som student i slutet på 90-talet. Hade garanterat inga 600k/år i inkomst då...
 
Jag frågade en gång, och då tittade kassörskan ner i kassan för att se hur mycket kontanter det fanns och sa något i stil med, jaa, en femhundring kan du få. Så oklart om det finns någon gräns, och vad den isåfall är. Men en femhundring verkar ju vara grönt under alla omständigheter, jag brukar be om det när jag är där. Har aldrig testat att be om mer.
Citerar mig själv här även om OT. Försökte plocka ut pengar på bolaget igår, men då gick det inte. Maxbeloppet är i alla händelser 2000 kr, men dessvärre verkar det inte längre gå att göra kontantuttag med kredit- och betalkort. Bankkort (debitkort) går det dock fortfarande bra med. Då är det nog bara Netto kvar där man kan göra poänggrundande kontantuttag.
 

schrute

Medlem
Citerar mig själv här även om OT. Försökte plocka ut pengar på bolaget igår, men då gick det inte. Maxbeloppet är i alla händelser 2000 kr, men dessvärre verkar det inte längre gå att göra kontantuttag med kredit- och betalkort. Bankkort (debitkort) går det dock fortfarande bra med. Då är det nog bara Netto kvar där man kan göra poänggrundande kontantuttag.
Jag plockade ut 2k på bolaget igår. Med ett Coop medmera mer dock.
Vilka bank- och kreditkort tar ni emot?
 

schrute

Medlem
Jag plockade ut 2k på bolaget igår. Med ett Coop medmera mer dock.
Vilka bank- och kreditkort tar ni emot?
Ser nu att de skriver:
Vid betalning med bankkort (ej betalkort, kreditkort eller utländska kort) kan du avrunda summan med max 2.000 kronor över inköpssumman. Du kan erbjudas avrundning endast i den mån det finns tillgång på kontanter.

Nästan helt säker att det inte stod så för nån vecka sen
 

johhenrik

Medlem
Jag kör med både Amex och Diners. Men det har mer med att:

1. Diners är gratis som EBG
2. Man får loungebesök
3. Jag reser mycket och det är väldigt olika runt i världen vilka kort som fungerar.

Så jag kör med VISA, MC, Diners och AMEX. Då klarar man sig bra överallt utom i Holland (ej Amsterdam), som verkar ha (hade?) en förkärlek till Maestro.
 
Toppen