Senaste nytt

Bonusresa med SAS och Lufthansa i Economy, Business och First - Kiruna-Miami

Roger J

Medlem
Skumt, jag har också trott att ANA/KVS visar exakt samma tillgänglighet som SAS ser. Expertflyer å sin sida tar ju sin LH/LX-data någonstans ifrån där man måste vara LH*G för att det ska stämma...
 

rob74

Medlem
Dags att kolla bonusplatser med LH på sträckan FRA-ARN igen, då jag nu helt säkert vet att jag kan komma in i First Class-terminalen efter flygningen från MIA!
Skrev ett mail till LH idag och frågade...
 

rob74

Medlem
Fick just bokningsbekräftelse för ett dagrum från Kempinski Hotel Gravenbruch, Frankfurt, för min hemresa. Det var bara ett litet problem med den:
De hade bokat in mig 18 december 2011 istället för 18 februari 2012... Jag har tyvärr INTE tid att avsluta en resa i First i FRA till nu på söndag! :rolleyes:
Den bekräftelsen gick med vändande mail - gör om, gör rätt...
 

Ubbe

Medlem
Min gode vän och "sybaritkollega" på Isle of Man skickade mig ännu en gång ett oemotståndligt sms om en resa, denna gång en kryssning i Karibien enligt följande:

05-Feb Fort Lauderdale, Florida 5:00 PM
06-Feb Nassau, Bahamas 7:00 AM 2:00 PM Docked
07-Feb Cruising Cruising
08-Feb Charlotte Amalie, St. Thomas 9:00 AM 6:00 PM Docked
09-Feb Philipsburg, St. Maarten 8:00 AM 5:00 PM Docked
10-Feb Cruising Cruising
11-Feb Cruising Cruising
12-Feb Fort Lauderdale, Florida 7:00 AM


Svag i sinnet som man är, så var det ett lätt val att haka på.
.
Massa text raderad ovan..

har själv tittat på kryssning i Karibien men är lite orolig över att det är lite pensionärsvarning över det hela. Tänk bara att komma till en Karibisk ö på morgonen, du går iland och ser en massa härliga pubar med levande musik på kvällen men då har du varit tvungen att gå ombord igen eftersom båten seglar vidare...
Funderar mer på ett North American Airpass North America Airpass - Star Alliance för att kunna styra upp resandet lite mer efter eget huvud.
Någon här som testat detta? Fördelar och nackdelar??
Personligen så vill jag ha några dygn på Jamaica med lite härliga Reggae hak och laidback stämning :)
 

rob74

Medlem
Det börjar dra ihop sig... Endast 1 stol ledig i F nu på FRA-MIA. Det har fyllt på en del i veckan. Det kommer bli trångt längst fram i bussen, haha. :) Vi får väl se hur många som verkigen dyker upp då det är dags.
På hemresan verkar det vara 5 platser lediga ännu.
 

rob74

Medlem
Nu är man på gång!
Efter en sjukt stressig dag (jobba från kl 10-18.15, rusa hem och byta kläder och säga hejdå till sambon för att sedan med andan i halsen åka till flygplatsen 18.30) har jag tagit mig till ARN och Radisson Arlandia. När jag checkade in fick jag veta att de redan uppgraderat mig till ett Business Class-rum. :)
Efter en välbehövlig dusch gick jag ner i baren och åt en hamburgare. Börjar kunna slappna av lite nu. Imorgon vidare till FRA för en natt och sedan börjar äventyret på riktigt. Det ser ut att bli fullt i F till MIA. 7 platser tagna och 1 än så länge blockad.

Ringde in i det sista för att försöka få plats på ett direktflyg med LH på hemvägen (FRA-ARN), men icke!
 

rob74

Medlem
Murphy och hans riktigt tunga lagbok vakar över mig!

Missade flyget till Miami pga att väckningen uteblev. Vaknade 25 min innan avgång, kastade mig in i en taxi och var på FCT 09.50. Tyvärr var jag rökt.
Fick en telefon att ringa till SAS. Efter 30(!!!) minuter kom jag fram på guldnumret. Efter ytterligare 5 minuter hade de bokat om mig till Uniteds flight till Washington och därefter vidare till Miami. Så nu sitter jag i 2A på deras 767-300 och smuttar på lite champagne.
Stor eloge till SAS som löste detta!!!
Dessutom glömde jag i brådrasket min tjänstemobil på rummet, så det blev en taxifärd fram och tillbaka för att hämta den.
Får skriva till SAS och tacka när jag kommer fram.
Har i alla fall kvar A380 på hemvägen och på detta vis får jag testa Uniteds F också, även om det inte riktigt ingick i min planering.
 

A380*G

Medlem
Det börjar dra ihop sig... Endast 1 stol ledig i F nu på FRA-MIA. Det har fyllt på en del i veckan. Det kommer bli trångt längst fram i bussen, haha. :) Vi får väl se hur många som verkigen dyker upp då det är dags.
På hemresan verkar det vara 5 platser lediga ännu.

Synd att du aldrig kommer få reda på hur många som dök upp... ;)

Ställer du mobilen på väckning nästa gång? :)

Grymt av SAS att fixa en stol i F med så kort varsel på UA! Egentligen har de väl ingen skyldighet att göra det?
 

Senator

Moderator
Faktisk mycket schysst av EB att lösa detta när vår korrespondent själv trampade i detta. Fast i min erfarenhet så löser man detta om är ärlig själv om det är "self-inflicted". Jag har uppfattat att i alla fall mellan Star Nordamerika JV bolagen så finns det en överenskommelse att hjälpa varandra om det strular. Själv blivit enkelt flyttat från LH till US, sedan till CO vid strul även på bonusresor.

Hoppas nu UA tar väl hand om Rob74, och kanske hinner han United First Loungen på IAD. Vet inte om vi har någon korrespondent som har varit där. Borde få tillträde eftersom resan till USA gick i F.

Påminner mig åter att bara lite på sig själv. Använder alltid mobilen.
 
Toppen