Senaste nytt

Bonusresa Langkawi

Kandinsky

Medlem
Tack för ditt svar, men hur mycket poäng blir det för femåringen? Är det som jag tror att det inte blir någon extra poängkostnad för oss vuxna för sträckan HK-BKK?

Vi struntar i Langkawi, målet var inte Langkawi utan Koh Lipe och några andra öar i södra Thailand. Istället flyger vi från BKK till Hat Yai och tar buss och båt därifrån.

Martin

Jag skulle inte bryta ryggen av mig för att komma till Koh Lipe, det är mer svenskar än thailändare där. Tämligen exploaterat. Personligen tyckte jag om Langkawi bättre.
 
Jag och bättre halvan var på Langkawi i januari. Väldigt fint väder, excellent mat och inga svenskar (utom en far o dotter som vi mötte på en mysig strandrestaurang). Kan verkligen rekommenderas!
 

M.B

Ny medlem
Hej,
Nu har jag pratat med SAS och hon gav mig ett pris om 345.000 EB-poäng, det var betydligt mer än jag hade förväntat mig. Enligt tjejen på SAS så är resan Stockholm - Hongkong "en resa" och Hongkong - Bangkok en annan så att man betalar poäng för båda. Detta är inte vad jag har förstått men jag kan ha missuppfattat, som jag har förstått det är poängsumman beroende av resmålet, var man byter spelar ingen roll så länge man följer vissa regler gällande färdrikting och stop over/lay over och här bör det inte vara några konstigheter.
Jag har valt den routing som @DrMiles använde i tråden där han jämförde olika bränsletillägg Stockholm-Bangkok.
 

M.B

Ny medlem
Vi har varit på ganska många ställen från Phuket och söderut ned till Langkawi och Koh lipe är den ö vi gillat bäst. Gällande Koh Lipe och svenskar så har vi nog aldrig mött så få svenskar, väldigt mycket asiater och övriga Europeer men inte så mycket svenskar. Vi var visserligen där i början av december, kanske är annorlunda från och med jul.
 

agehall

Medlem
Hej,
Nu har jag pratat med SAS och hon gav mig ett pris om 345.000 EB-poäng, det var betydligt mer än jag hade förväntat mig. Enligt tjejen på SAS så är resan Stockholm - Hongkong "en resa" och Hongkong - Bangkok en annan så att man betalar poäng för båda. Detta är inte vad jag har förstått men jag kan ha missuppfattat, som jag har förstått det är poängsumman beroende av resmålet, var man byter spelar ingen roll så länge man följer vissa regler gällande färdrikting och stop over/lay over och här bör det inte vara några konstigheter.
Jag har valt den routing som @DrMiles använde i tråden där han jämförde olika bränsletillägg Stockholm-Bangkok.

Jag tror det är en kombination av att du har 3 personer som ska resa, att det blir en *A-award och inte en ren SAS-award samt att du försökt boka SAS Plus på ARN-HKG. Någonstans där gick det snett.
 

M.B

Ny medlem
Jag tror det är en kombination av att du har 3 personer som ska resa, att det blir en *A-award och inte en ren SAS-award samt att du försökt boka SAS Plus på ARN-HKG. Någonstans där gick det snett.

Tack, menar du att det gick fel hos SAS eller att det gått fel för mig när jag tänker? Som jag ser det borde det väl aldrig kunna bli dyrare än att vi får betala fullpris för vår femåring, dvs 240.000 poäng. Eller är det så att det inte går att kombinera SAS Plus med Thai ekonomi vilket var det enda som fanns?

Förlåt att jag krånglar men detta är verkligen en djungel för mig som aldrig bokat någon bonusresa tidigare.

Martin
 

agehall

Medlem
Jag vet inte var det gick snett, men jag misstänker att SAS Plus inte går att kombinera med en *A-award eftersom det inte finns i prislistan och vips blir det två resor.
 
Toppen