Senaste nytt

Bonusresa i First class med Star Alliance i Asien?

Axelzon

Medlem
Första klass Bonusresa med Star Alliance för Eurobonuspoäng?

Hej alla flygare!

Har aldrig provat *A bolagens first class och tänkte att så göra under första halvan av 2012, vid tillfälle.

Jag kan tänka mig såväl från Europa till Asien, eller intra Asien.

Vilka options har jag, är det möjligt att få tag på dessa plåtar? (Vad rekommenderas?)

Går jag via SAS EB Gold tele service när jag bokar?

Tackar:cool:
 

Magino

Medlem
Bolag inom Star Alliance som erbjuder Första klass.

Från Europa
Lufthansa
Swiss

Från Asien
Air China (Inte hört så mycket gott om)
ANA (Svårt att hitta platser)
Asiana Airlines
Singapore Airlines (Mycket svårt att hitta platser)
Thai Airways (Ganska lätt att hitta platser)


För att boka dessa måste du ringa in till SAS. Dock skulle jag leta upp vilka flighter som har lediga platser i förväg då det kan vara svårt att få tag på dessa ibland. Lättast gör man detta på antingen ANAs hemsida (måste vara medlem för att det ska fungera, är gratis) eller på Aeroplan (behöver inte vara inloggad för att söka).
Tips på andra läsvärda trådar Boka Eurobonus bonusbiljett med bolag än SAS eller Hitta Star Alliance award biljetter med ANA tool
 
Last edited:

Axelzon

Medlem
Tjena Magino,

Tackar! Va tror du om att hitta Första klass med SQ eller ANA från Europa till SIn eller NRT, mission impossible?
Skall nästa vecka prova boka upp mig från Y till C med SQ från SIN till HKG efter tips från Tourist.. Vore läckert
eftersom jag åker med deras A380 flight på morgonen, det blir väl ok att ta C istället för F, när det är den maskinen.

Någon som har koll på LH eller LX service i Första Klass, är den helt ok? och finns det bonus biljetter att komma åt?

Tack igen!

Axelzon
 

rlager

Medlem
När det gäller First upplever jag att LH är bäst om du åker med 747(744) från FRA då du har störst chans att få nya first.
LX nya first hittar du i A330 (333). En optimal *A resa i first med dessa bolag börjar i FRA i förstaklassterminalen och hemresa med LX via ZRH. Inte omöjligt att hitta platser med ANA-tool om du är ute i mycket god tid. Det verkar också finnas gott om platser med Asiana (OZ) via ICN. Deras first skall enligt uppgift vara nästan i klass med SQ. Bilderna är tagna idag på LH740 i nya first samt någon timme tidigare i FCT i FRA.

bild.jpg

bild.jpg

bild.jpg

bild.jpg
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Va tror du om att hitta Första klass med SQ eller ANA från Europa till SIn eller NRT, mission impossible?

Singapore Airlines släpper inte First class award på sina Boeing B777-300ER(77W) och Airbus A380(388) till andra flygbolagspartner förutom till Lufthansa Miles&More medlemmar.

Nu kör Singapore Airlines bara 77W och 388 mellan Europa och Singapore som har First class.
(Singapore-Köpenhamn/Amsterdam/Istanbul/Athens/Rom rutter är opererade av Boeing 777-200 som har bara ekonomi/Business.)
Så slutsatsen är: Omöjligt

På ANA finns det fortfarande chans att hitta First class award mellan Europa och Japan, även om det är minimalt.
 
Last edited:
Toppen