Senaste nytt

Bonusresa hos Aegean - Ska det verkligen vara på detta vis?

twiggs

Medlem
Personligen ser jag ju A3 som ett sätt att uppehålla Guldstatus inom *A och det gör man ju genom att kreditera en singel resa var 18 månad.. Varför joxa med poänguttag och awareresor?? Du får lodgeinträde och extra bagage. Allt detta för 20 000 mil på livstid om du krediterar en resa/18 månad till A3
Vad mer kan man begära??
Ubbe

Nu blev jag lite osäker på hur du menar, så jag frågar. :)

Menar du att om man ligger på över 20' poäng i Miles & Bonus och krediterar minst en flight varje artonde månad så behåller man sin status tills dess att man dör eller Aegean ändrar reglerna? :confused:
 

Palazzi

Medlem
Nu blev jag lite osäker på hur du menar, så jag frågar. :)

Menar du att om man ligger på över 20' poäng i Miles & Bonus och krediterar minst en flight varje artonde månad så behåller man sin status tills dess att man dör eller Aegean ändrar reglerna? :confused:

Det stämmer inte riktigt. Man måste kreditera (vissa påstår att det inte stämmer) poäng till A3 var 18:e månad för att behålla sitt Gold i 3år. När väl dessa 3år (36mån) passerat måste du samla ihop 20' igen under 12 mån.
 

twiggs

Medlem
Palazzi skrev:
Det stämmer inte riktigt. Man måste kreditera (vissa påstår att det inte stämmer) poäng till A3 var 18:e månad för att behålla sitt Gold i 3år. När väl dessa 3år (36mån) passerat måste du samla ihop 20' igen under 12 mån.

Jag tänkte det, men det var en mening i Ubbes inlägg som gjorde att jag inte förstod, nämligen denna:

Ubbe skrev:
Personligen ser jag ju A3 som ett sätt att uppehålla Guldstatus inom *A och det gör man ju genom att kreditera en singel resa var 18 månad.. Varför joxa med poänguttag och awareresor?? Du får lodgeinträde och extra bagage. Allt detta för 20 000 mil på livstid om du krediterar en resa/18 månad till A3

Om man ändå inte kan tillgodoräkna sig poängen till nästa period så är det väl bra mycket bättre att använda dem än att låta de gå upp i rök, även om det inte handlar om särskilt spektakulära resor.

Förstår du hur jag resonerade här eller pratar vi förbi varandra? :confused:
 

MartinH

Medlem
Ja, det kanske inte är detta som Ubbe menar, men det låter som att han tycker att det inte är värt besväret att använda A3 poängen till att ta ut en awardresa?
I så fall, varför skulle det vara mindre meningsfullt att använda upp sina A3 poäng än sina poäng på andra program?
 

Mikael

Medlem
Personligen har jag fortsatt att kreditera till A3 där det inte har gett mer till andra program, tänkte att jag åtminstone skulle komma upp i en business-resa inom Europa. Känns fel att ha poäng och inte använda dem.

Det stämmer inte riktigt. Man måste kreditera (vissa påstår att det inte stämmer) poäng till A3 var 18:e månad för att behålla sitt Gold i 3år. När väl dessa 3år (36mån) passerat måste du samla ihop 20' igen under 12 mån.

Var hittar du info om 18 månader? Jag tror att det är en gång varje 36 månader? (Dock är vilkoren otydliga)

Member Cards and their Passwords will be cancelled within 36 months if no flight activity is recorded in their Accounts.
 

Palazzi

Medlem
Personligen har jag fortsatt att kreditera till A3 där det inte har gett mer till andra program, tänkte att jag åtminstone skulle komma upp i en business-resa inom Europa. Känns fel att ha poäng och inte använda dem.



Var hittar du info om 18 månader? Jag tror att det är en gång varje 36 månader? (Dock är vilkoren otydliga)

Finns inget i reglerna så råder en viss osäkerhet om faktumet. Det gick ett rykte på Flyertalk förut att man var tvungen att kreditera en resa var 18:e för att hålla liv i kortet. Troligen är det bara ett rykte, men jag har inte vågat chansa...
 
Toppen