Senaste nytt

Bonus BA Miles Accelerator - British Airways

johannesa

Medlem
"Valid on all British Airways operated and marketed flights..."
Första meningen i T&C. Snopet, men det stämmer faktiskt.

Jo,det står ju där. Men City Flyer heter ju BA City Flyer och flyger med British Airways livery och det kanske bara är jag, men för mig framstår det som en British Airways operated flight. Att det inte gäller på Comair-flighter nämns ju också särskilt i villkoren vilket inte CityFlyer gör, ens i den långa versionen. Men, men. Vi får se. Det kanske bara är rättshaveristen i mig som talar. :)
 

Homer

Medlem
Jo,det står ju där. Men City Flyer heter ju BA City Flyer och flyger med British Airways livery och det kanske bara är jag, men för mig framstår det som en British Airways operated flight. Att det inte gäller på Comair-flighter nämns ju också särskilt i villkoren vilket inte CityFlyer gör, ens i den långa versionen. Men, men. Vi får se. Det kanske bara är rättshaveristen i mig som talar. :)

Suspekt som fn, jäkligt oklara regler och lätt att missförstå. Det är ju BA som till 100% äger City Flyer, Comair däremot äger de ju bara en liten del av.
Stå på dig!
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jag kan hålla med att detta inte är bra, och dåligt av BA. Tyvärr tycker jag CE City Flyer överlags är en dålig produkt, så jag åker inte längre med denna. Jag var också på LCY på väg till ZRH med LX för några veckor sedan, och tyvärr har man inte plats till alla pax där.

Concorde och jag dela nog uppfattningen att det finns bara ett skäl att vara på LCY: nämligen BA CWLCY service till JFK :cool:
 
Toppen