Senaste nytt

Bokningssiter för hotell

Sebbeh

Medlem
Hej!

Jag skall åka till Vietnam om ett tag och har letat lite hotell/bungalows vid stränderna. Hur skulle ni resonera kring bokningen? Boka via hotels eller booking (avbokningabart) för att kunna betala med amex?
Eller boka direkt via något hotel, jag vet inte om de tar amex på såna ställen om man betalar på plats.
Det är mest försäkringen jag har i åtanke. Flygbiljetten är betald med amex.
 
Jag brukar boka via Agoda när jag reser i Asien och vissa hotell erbjuder då att man förbetalar med svensk valuta på Agodas hemsida.
 

JacobGBG

Medlem
Jag ogillar deras reklam men det går inte att neka att Trivago, Hotelscombined och Momodo är väldigt praktiska för prisjämförelser.

Sen så ser jag alltid till att betala med Amex för att få så mycket som möjligt under deras reseförsäkring. Utan den så spelar jag inte boll. Även de minsta hostels brukar finnas på de stora bokningssiterna numera.

En annan möjlighet för de mindre bungalowsen är att man förhandlar med dom direkt om de tar Paypal, där kan man även nyttja Amex.
 
En del av de där jämförelsesajterna jämför bara mot Expedias egna hotellbokningssidor, jag tycker att det kan vara lite fult av dem... Booking.com är en av få som inte ägs av Expedia, så kan vara värt att slänga ett öga där också.
 
  • Gilla
Reactions: LMR

Jönsson

Medlem
Generellt hade, i alla fall tidigare, bokning.com bättre priser än exempelvis hotels.com. Gissningsvis 10% bättre.
 
Generellt hade, i alla fall tidigare, bokning.com bättre priser än exempelvis hotels.com. Gissningsvis 10% bättre.

Hotels har ett Rewardprogram. Plus att man kan få 5% tillbaka med Refunder.

Jag tycker Hotels känns bättre om jag hittat ett prisvärt hotell där. Då får man något tillbaka iallafall.
 

Jönsson

Medlem
Så är det absolut men du får beakta att om summan av det "du får tillbaka" är mindre än prisskillnaden, jämfört med en billigare bokningssida, så har du ju faktiskt inte tjänat något på det. :)
 

Sebbeh

Medlem
Tack för alla svar. Ska ta mig en titt. Även om hotels eurobonus poäng kampanj lockar så kanske det får bli någon annan. Men ni rekommenderar att boka via en resesajt?
 

Homer

Medlem
Utöver det som redan nämnts finns det ju möjlighet att tjäna airline miles via Rocketmiles, PointsHound, och Kaligo
 

pep

Medlem
Tack för alla svar. Ska ta mig en titt. Även om hotels eurobonus poäng kampanj lockar så kanske det får bli någon annan. Men ni rekommenderar att boka via en resesajt?
Ja, det er billigst. Med mindre du vil bo på gæstehus og Government Lodges
 
Toppen