Bokningssiter för hotell

Diskussion i 'Hotell' startad av Sebbeh, 2 Juni 2017.

1. Sebbeh

Sebbeh Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Jag skall åka till Vietnam om ett tag och har letat lite hotell/bungalows vid stränderna. Hur skulle ni resonera kring bokningen? Boka via hotels eller booking (avbokningabart) för att kunna betala med amex?
    Eller boka direkt via något hotel, jag vet inte om de tar amex på såna ställen om man betalar på plats.
    Det är mest försäkringen jag har i åtanke. Flygbiljetten är betald med amex.

2. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag brukar boka via Agoda när jag reser i Asien och vissa hotell erbjuder då att man förbetalar med svensk valuta på Agodas hemsida.

3. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ogillar deras reklam men det går inte att neka att Trivago, Hotelscombined och Momodo är väldigt praktiska för prisjämförelser.

Sen så ser jag alltid till att betala med Amex för att få så mycket som möjligt under deras reseförsäkring. Utan den så spelar jag inte boll. Även de minsta hostels brukar finnas på de stora bokningssiterna numera.

En annan möjlighet för de mindre bungalowsen är att man förhandlar med dom direkt om de tar Paypal, där kan man även nyttja Amex.

JimmyH gillar detta.
  4. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En del av de där jämförelsesajterna jämför bara mot Expedias egna hotellbokningssidor, jag tycker att det kan vara lite fult av dem... Booking.com är en av få som inte ägs av Expedia, så kan vara värt att slänga ett öga där också.

LMR gillar detta.
  5. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Generellt hade, i alla fall tidigare, bokning.com bättre priser än exempelvis hotels.com. Gissningsvis 10% bättre.

6. Ludvig Skalme

Ludvig Skalme Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hotels har ett Rewardprogram. Plus att man kan få 5% tillbaka med Refunder.

Jag tycker Hotels känns bättre om jag hittat ett prisvärt hotell där. Då får man något tillbaka iallafall.

7. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Så är det absolut men du får beakta att om summan av det "du får tillbaka" är mindre än prisskillnaden, jämfört med en billigare bokningssida, så har du ju faktiskt inte tjänat något på det. :)

Ludvig Skalme och h9kh9k gillar detta.
  8. Sebbeh

Sebbeh Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för alla svar. Ska ta mig en titt. Även om hotels eurobonus poäng kampanj lockar så kanske det får bli någon annan. Men ni rekommenderar att boka via en resesajt?

9. Homer

Homer Medlem

Utöver det som redan nämnts finns det ju möjlighet att tjäna airline miles via Rocketmiles, PointsHound, och Kaligo

10. pep

pep Medlem

Ja, det er billigst. Med mindre du vil bo på gæstehus og Government Lodges

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!