Senaste nytt

Bokningar med Hertz Freerider

Jonas C

Medlem
Ort: Stockholm Arlanda flygplats
Bokat via: Hertzfreerider.se
Bokade: Volvo V40
Gratis uppgradering: Nej.
Fick: Volvo V40
Status på bokningen: Ingen

Tog en freerider hem från Arlanda till Västerås. Valde till självriskeliminering för 140kr, vilket fortfarande blev billigare än att ta flygbussen hem. Kul att köra hem för omväxlingens skull.

IMG_1289.JPG
 

Jonas C

Medlem
Ort: Västerås
Bokat via: Hertzfreerider.se
Bokade: Volvo XC60
Gratis uppgradering: Nej.
Fick: Volvo XC60
Status på bokningen: Ingen

Fanns en Freerider tillgänglig från Västerås till Stockholm, så passade på att hoppa på erbjudandet och ta en dagsutflykt till huvudstaden. Valde till självriskeliminering för 140kr vilket känns prisvärt då man slipper oroa sig för att bli blåst. Trevlig bil att köra, hyfsat välutrustad med R-Design paket, soltak och navigator.

IMG_1859.JPG IMG_1860.JPG IMG_1858.JPG
 
Ort: Västerås
Bokat via: Hertzfreerider.se
Bokade: Volvo XC60
Gratis uppgradering: Nej.
Fick: Volvo XC60
Status på bokningen: Ingen

Freerider blir man aldrig uppgraderad på oavsett status hos Hertz, iom. att hela idén bygger på att kontor A behöver få en viss bil till kontor B. Sätter man upp sig på en V70 så får man en V70 - inget annat.
Skulle det sen vara så att man får en XC90 istället, så är det per definition ingen uppgradering utan helt enkelt bara så att behovet hos aktuellt Hertz-kontor har förändrats.

Därmed känns det lite missvisande att posta just freerider-bokningar i den här tråden.
 

Jonas C

Medlem
Freerider blir man aldrig uppgraderad på oavsett status hos Hertz, iom. att hela idén bygger på att kontor A behöver få en viss bil till kontor B. Sätter man upp sig på en V70 så får man en V70 - inget annat.
Jo vet. Fördelen är att man vet vilken bil man får, så då kan man lättare bestämma sig om man vill ta den eller inte.
 

Jonas C

Medlem
Ort: Västerås
Bokat via: Hertzfreerider.se
Bokade: Volvo V40
Gratis uppgradering: Ja.
Fick: Volvo V60 Automat
Status på bokningen: Ingen

Första uppgraderingen med Freerider. I bokningen stod det V40, men väl på plats visade det sig vara en mycket välutrustad V60. Helskinnklädsel, navigator, driving assistant (ellet vad Volvo nu kallar det), backkamera och ett bra ljudsystem. Mycket roligare bil att köra än XC60:n jag fick förra veckan.

IMG_1948.JPG IMG_1949.JPG
 

Jonas C

Medlem
Ort: Västerås
Bokat via: Hertzfreerider.se
Bokade: Volvo V70
Gratis uppgradering: Nej.
Fick: Volvo V70 Automat
Status på bokningen: Ingen

Tog en roadtrip ner till Skåne förra helgen, då det fanns en Freerider tillgänglig från Västerås till Helsingborg. Intressant med denna bil var att den tidigare hade varit uthyrd som en långtidsbil till en kund, och när bilen lämnades till "fel" station så glömdes den bort i ett halvår. Då bilen skulle lämna Hertz hyrbilsflotta efter avlämnandet i Helsingborg, så fick jag den otvättad och med sommardäcken i bakluckan. Bilen var insnöad och smutsig när jag fick den. Helt dammig på insidan, och massa lera och smuts på innermattorna. Inte den trevligaste hyrbilen jag kört, men tveksamt om man kan/bör reklamera händelsen då det var en gratishyra (förutom 140kr för självriskelimineringen).

IMG_1967.JPG
 
Ort: Västerås
Bokat via: Hertzfreerider.se
Bokade: Volvo V70
Gratis uppgradering: Nej.
Fick: Volvo V70 Automat
Status på bokningen: Ingen

Tog en roadtrip ner till Skåne förra helgen, då det fanns en Freerider tillgänglig från Västerås till Helsingborg. Intressant med denna bil var att den tidigare hade varit uthyrd som en långtidsbil till en kund, och när bilen lämnades till "fel" station så glömdes den bort i ett halvår. Då bilen skulle lämna Hertz hyrbilsflotta efter avlämnandet i Helsingborg, så fick jag den otvättad och med sommardäcken i bakluckan. Bilen var insnöad och smutsig när jag fick den. Helt dammig på insidan, och massa lera och smuts på innermattorna. Inte den trevligaste hyrbilen jag kört, men tveksamt om man kan/bör reklamera händelsen då det var en gratishyra (förutom 140kr för självriskelimineringen).

Visa bifogad bild 61229

Freerider är fortfarande ingen biluthyrning i ordets rätta bemärkelse.
Jag anser att dina freerider-poster får inläggen som behandlar trådens verkliga ämne att drunkna.
Kanske du kan starta en ny tråd om dina erfarenheter av Freerider istället?
 

bnr

Medlem
Freerider är fortfarande ingen biluthyrning i ordets rätta bemärkelse.
Jag anser att dina freerider-poster får inläggen som behandlar trådens verkliga ämne att drunkna.
Kanske du kan starta en ny tråd om dina erfarenheter av Freerider istället?
Håller med till fullo.
Trådens verkliga syfte är att man ska kunna dela med sig av vad man får vid en bilhyra. D.v.s faktiskt utfall av en bilhyra där en viss osäkerhet/ovisshet rörande faktiskt utfalll finns.
Freerider är inte relevant av ett par anledningar, säkert fler... men 1. det är ingen hyra, 2. det är känt i förväg vilken bil man ska köra från A till B, utan att hyra den....
 
Toppen