Senaste nytt

Bokning av SAS Plus hos Lufthansa

olo

Medlem
Att boka SAS ena vägen och Lufthansa andra vägen avhandlas även i tråden: Boka SAS ut och Lufthansa hem - hur gör jag?! | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag som brukar roa mig med detta säger att det finns två sätt som det går att kombinera Plus och LH Business.
a. United.com : Går bra att gå fram exakt vad man vill, men SASs system är inte i sync med United och ofta får 24h delay på utfärdandet av biljetterna. Ibland krävs telefonsamtal för att lösa det.
b. Ring Lufthansa : Kostar 500:-. Berätta vilken bokningsklass du vill ha på SAS-flighterna är så är det lätt.

Alternativet är att kontakta en kompetent resebyrå. Jag vet fortfarande ingen som förstår varför jag inte vill boka billigaste oflexibla biljetten istället.
 

JNH

Medlem
Slänger in en fråga här som kanske skulle passa bättre i Diamond-tråden.
Om jag som Diamond bokar flygning via Lufthansa.com, och åker med ett SAS-plan, får jag som SAS Diamond gratis dryck på SAS-planet fast jag har bokat via Lufthansa?
 
Slänger in en fråga här som kanske skulle passa bättre i Diamond-tråden.
Om jag som Diamond bokar flygning via Lufthansa.com, och åker med ett SAS-plan, får jag som SAS Diamond gratis dryck på SAS-planet fast jag har bokat via Lufthansa?
Ja, på alla flighter som flygs av SAS oavsett hur du bokat.
 
Toppen