Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av fcx, 5 Juli 2018.

1. crown

crown Medlem

Jag fick höra samma sak för ca 1 månad sedan. Ville boka en resa som jag aldrig kunde få upp oavsett klass på SAS hemsida, sista "hoppet" gjorde att den aldrig syntes.

Agenten testade lite och höll med att det var lite konstigt att den inte syntes och dubbelkollade med sin chef angående de 375kr. Fick därefter höra samma som du, de gör ett undantag och jag får boka denna resan mot 375kr extra. Undantaget var då som sagt att jag fick boka den överhuvudtaget för egentligen får man endast boka det som syns på SAS hemsida.

Resan i sig var bästa/snabbaste möjliga väg utan några konstiga omvägar. Så de har onekligen blivit rejält mycket hårdare på senare tid.

2. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma här. Agenten sade att min routing var absolut snabbaste, men att SAS vill styra bokningarna till de som synd på sidan då de oftast är billigare alternativ för SAS. Huruvida det stämmer vet jag ej, men låter inte orimligt.

3. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När man vill använda 2 vouchers för tre personer så måste man väl också boka via Tallinn?

4. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det måste man. Reagerade däremot på att agenten sade att avgiften utgår eftersom det ej är fler än 3 pers. Måste sagt fel.

Samosaguas gillar detta.
  5. emj84

emj84 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, jag har bokat UTAN vochuer på nätet själv å sen ringt in å bett de applicera voucher. Inte blivit debiterad något extra då. (Förutsätter klart man har tillräckligt med poäng för att boka utan)

6. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Perfekt om det funkar att göra så.

emj84 gillar detta.
  7. Tonton

Tonton Medlem

Jag har gjort så flera gånger åt syrran och hennes familj.

Inga problem då heller att vi samtal med Tallin någon dag senare byta dragningen till syrrans konto, samt applicera vouchers.

Olle K och Hafermann gillar detta.
  8. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dina vouchers, syrrans konto?

9. Tonton

Tonton Medlem

Syrrans konto och syrrans vouchers

1. Jag bokar resan utan vouchers
    2. Jag ringer Tallin och säger att det ska dras från syrrans konto och hennes vouchers ska appliceras
    3. Tallin fixar

:)

Mattias Holmén gillar detta.
  10. barrskog

barrskog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur är det nu igen; 450 kr per person eller per bokning?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!