Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Eftersom alla är så Sk'tnödiga om att veta när den kommer igång igen så tog jag kontakt med han som sitter uppe på projektet med utvecklingen av denna på SAS. Har sedan tidigare haft nära kontakt och finslipat systemet med honom för att vi skall få det bästa och optimera systemet.

Han meddelade att systemet nu är nere för mindre uppdateringar MEN också på grund av en stor upscale av fraud ärenden där EB konton har blivit stulna och folk bokar snabba Star Alliance resor online. Det som gör skillnad från en ren SAS award är att SAS har svårare att ersätta de förlorade EB poängen vid en Star Alliance award (tydligen).

Så den ligger nere tillsvidare, fick inget datum.
 
Tack för att du tog dig tid att "rota" i detta! Tråkigt att det är så, men sökverktyget bör väl kunna finnas kvar även om man måste ringa in och boka? Jag tänker närmast på problematiken kring hackade Eurobonus-konton samt stulna poäng.
Fått uppdatering idag och ca 10 dagar (Januari ut) för att få in de nya säkerhetsdelen på bokningssystemet. Ledtider som talar in här...
 

Canadien

Medlem
En bra grej vore väl att spärra inloggning med eurobonusnummer, eftersom dessa är bara en nummerserie så är de lätta att gissa. Email eller användarnamn är bättre plus en tvåfaktorsautenticering
 

mha321

Medlem
Skulle gärna se BankID.

Skulle absolut inte vilja se BankID. Däremot vore Mobilt BankID kanske inte så dumt. (Ja, 100% olika produkter som använder snarlika namn...) Men..

Det är ju inte bara svenskar som är med i Eurobonus.

Precis, där klämmer skon ordentligt. Det finns t.ex. bankid i Norge, men det är en helt annan produkt än i Sverige. osv.

Men man skulle t.ex. kunna komma en god bit på vägen genom att implementera en "egen" i appen -- varje gång man loggar in på webben så genereras en pushnotifiering i appen som man måste godkänna för att kunna logga in. Inte heller något för alla, men täckningen skulle nog vara större och man blir inte beroende av någon tredje part (och slipper betala per autentisering).

Någon form av tvåfaktor vore onekligen bra.

Ännu mer OT såg jag att Marriott-appen i senaste uppdateringen aviserade att de har tvåfaktor autentisering. Dock syns det inte ett spår av det någonstans inne i appen...
 
Toppen