Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

ekf

Medlem
Verkar inte så :-(

"För närvarande kan du inte aktivera kampanjer, tex American Express i Star bokningssystemet. Det innebär att du inte kan göra en tillfällig bokning om du inte har tillräckligt med poäng för fullpris. Du kan endast använda erbjudanden och rabatter när du ringer till SAS Sales & Service/EuroBonus för att slutföra din bokning."

Jag tror det är en dålig formulering på svenska, i den engelskspråkiga formuleringen tycker jag det verkar klart att rabatter appliceras vid slutförandet av bokningen (via telefon).

Från Terms and Conditions:
”2.13 You will not be able to activate or see campaigns, such as American Express Companion tickets, or benefit from discounts, such as child discounts, in the Star booking system. Campaign offers and/or discounts can only be used when you contact Sales & Service to complete the booking.”
 

Tonton

Medlem
Rwanda verkar ha bytt geografisk placering. Ligger numera bredvid Hawaii :p


Visa bifogad bild 77364

Oj, bara jag som regerar på en "enhancement"?!

Länk till poängtabeller: Poängtabeller | SAS

Bland annat har Madagascar och Mauritius flyttats till "Södra Afrika"-Zonen. Med andra ord kostar en poängresa i Business dit 140k poäng istället för 90k som det har varit fram tills nu.

Jag hoppas verkligen att det är felaktigt (med tanke på var de placerat Rwanda) - men tyvärr tror jag inte att det är det.
 

chazzie

Medlem
Det är dock sjukt svårt att få till awards från Tokyo till Australien och Nya Zeeland så kanske inte konstigt att det inte visas som alternativ.

Jag har inte gjort någon djupare studie i det, men det är bra att veta inför kommande bokning, det beror bara på om det blir tidigt eller sent på 2019 jag har möjlighet och tid att åka. Jag kan leva med via BKK och/eller SIN, men ska det vara stopp tar jag hellre 22h än 6h på något sådant ställe.
 

Thornado

Medlem
Bland annat har Madagascar och Mauritius flyttats till "Södra Afrika"-Zonen. Med andra ord kostar en poängresa i Business dit 140k poäng istället för 90k som det har varit fram tills nu.

Jag hoppas verkligen att det är felaktigt (med tanke på var de placerat Rwanda) - men tyvärr tror jag inte att det är det.

En snabb testsökning på Arlanda-Mauritius ger mig 54k för enkelresa i economy (fanns ingen business den dagen), vilket motsvarar 90k t/r och det är mycket riktigt priset för economy Europa-Södra Afrika, så verkar som att Mauritius flyttat dit nu.
 
En snabb testsökning på Arlanda-Mauritius ger mig 54k för enkelresa i economy (fanns ingen business den dagen), vilket motsvarar 90k t/r och det är mycket riktigt priset för economy Europa-Södra Afrika, så verkar som att Mauritius flyttat dit nu.
Jag skulle precis kolla Maldiverna. Tydligen ett grabbigt ställe numera
mle.jpeg

Edit: I alla händelser kostar Maldiverna 80 k i ekonomi tor, så verkar fortfarande tillhöra Indien-zonen
 

Gus

Medlem
Oj, bara jag som regerar på en "enhancement"?!

Länk till poängtabeller: Poängtabeller | SAS

Bland annat har Madagascar och Mauritius flyttats till "Södra Afrika"-Zonen. Med andra ord kostar en poängresa i Business dit 140k poäng istället för 90k som det har varit fram tills nu.

Jag hoppas verkligen att det är felaktigt (med tanke på var de placerat Rwanda) - men tyvärr tror jag inte att det är det.
Tråkigt! Enda fördelen är väl om man vill resa mellan Sydafrika-Mauritius vilket jag har funderat på någon gång. Enkel resa i business blir 30000 poäng.
 

Canadien

Medlem
Funktionen är väldigt lik den jag betatestade i vintras, då hade de dock rört ihop det lite mer med sas egna flighter och Plus. First fanns inte heller i den betan, de verkade inte ens veta att det fanns något annat än Eko, Plus o Business. Att man inte kan applicera sin amexvoucher är ju lite trist då man inte alltid har tillräckligt med poäng för att kunna reservera biljetterna utan den. Men som sökmotor som visar vad som faktiskt går att boka (i business) är det ju fint att äntligen ha ett verktyg, även om jag misstänker att den inte är 100% Akkurat. Har någon lyckats hitta platser i business mellan Sydostasien och NZ/AU?
 

taxvalp

Medlem
För närvarande kan du inte aktivera kampanjer, tex American Express i Star bokningssystemet. Det innebär att du inte kan göra en tillfällig bokning om du inte har tillräckligt med poäng för fullpris. Du kan endast använda erbjudanden och rabatter när du ringer till SAS Sales & Service/EuroBonus för att slutföra din bokning.

Detta kan man ju tolka som att det går att göra en vanlig bokning (om man har poäng) och sedan applicera 2-4-1 när man ringer kundtjänst. Vem blir först med att testa?
 
Toppen