Senaste nytt

Boka sittplats för business class upgrade?

AndersSt

Medlem
Jag har blivit uppgraderad genom PPB-poäng på en LH-flygning MUC-BOM i augusti, från Economy (bokningsklass V) till Business (bokningsklass I).

I Business ska det ju gå att reserva sittplats redan nu men det alternativet verkar inte finnas för mig, är det pga att min ursprungliga bokning inte medger det?
I = Business Class Award and Upgrade

Finns det några andra begränsningar för denna bokningsklass, förutom att poängen rimligen blir enligt ursprungsbokning?
 
Jag har blivit uppgraderad genom PPB-poäng på en LH-flygning MUC-BOM i augusti, från Economy (bokningsklass V) till Business (bokningsklass I).

I Business ska det ju gå att reserva sittplats redan nu men det alternativet verkar inte finnas för mig, är det pga att min ursprungliga bokning inte medger det?
I = Business Class Award and Upgrade

Finns det några andra begränsningar för denna bokningsklass, förutom att poängen rimligen blir enligt ursprungsbokning?
Ring LH.
 

JohanA

Medlem
Jag har blivit uppgraderad genom PPB-poäng på en LH-flygning MUC-BOM i augusti, från Economy (bokningsklass V) till Business (bokningsklass I).

I Business ska det ju gå att reserva sittplats redan nu men det alternativet verkar inte finnas för mig, är det pga att min ursprungliga bokning inte medger det?
I = Business Class Award and Upgrade

Finns det några andra begränsningar för denna bokningsklass, förutom att poängen rimligen blir enligt ursprungsbokning?
Bra att det löst sig, men vad är en PPB-poäng?
 

AndersSt

Medlem
I all välmening, många här kan mycket men vi kommer tyvärr inte in i LH:s system och öppna upp så att du kan boka sittplats.

Jag tror nog att du missförstod min fråga. Jag undrade helt enkelt om någon här visste att detta var en känd begränsning i bokningsklass I, att seat reservation inte ingick i den bokningsklassen. Så är det tydligen men man kunde ändå boka en sittplats åt mig hos LH kundservice så tack för tipset.

Jag hoppades alltså inte på att någon här skulle gå in och faktiskt ändra något åt mig i Lufthansas bokningssystem. Saknar en smiley i ditt svar, någon som inte känner till den goda stämningen här på forumet kan ju tro att du försökte vara sarkastisk eller något. ;)
 
Toppen