Senaste nytt

Boka resa till Indien utan visum

ante888

Medlem
Satt precis och skulle boka en resa till Indien över jul med Air India, och ser att de under bokningsprocessen efterfrågar information kring visum.
Dock verkar jag inte kunna ansöka om visum nu, då jag bara lyckas klicka mig fram till ett "arrival date" runt mitten av november?

Kan jag boka resan utan visum nu, för att komplettera den informationen sedan, eller skall jag riskera att priserna stiger tills dess att jag kan ha ett visum klart för att fylla i vid bokningsprocessen?
 

Dr. Miles

Expert
Kan jag boka resan utan visum nu, för att komplettera den informationen sedan, eller skall jag riskera att priserna stiger tills dess att jag kan ha ett visum klart för att fylla i vid bokningsprocessen?
Du kan boka resan redan nu men se till att fixa visumet innan färden dit.
 

nissefalk

Medlem
Ansök om evisa innan du åker, fungerar utmärkt det fanns när jag hade detta på mitt senaste besök separata diskar på Delhi flygplats för de som hade evisa i förväg. Notera att det inte går att resa in med evisa på alla flygplatser men de största fungerar, all info på länken nedan.

Indian e-Visa
 

ante888

Medlem
Tack för infon. Kommer flyga Arlanda-Delhi-Varanasi. Vid visumansökan, anger man Delhi som ankomsflygplats eller Varanasi tro? Tänker att man kanske byter från internationell till inrikesterminal och därmed går igenom tull osv i Delhi.
 

Brandten

Medlem
Hänger på här eftersom jag snart ska till Delhi själv.

Lyckas inte se något pris för eVisa på sidan, någon som vet?

Först bokade jag Stockholm - Delhi - Kolkata - Dhaka men tänkte precis som du att det behövs Visum om jag byter terminal* vilket jag antar inte behövs nu när jag håller mig airside T3 hela tiden och istället flyger Stockholm - Delhi - Bangkok - Dhaka?

*Det visade sig dock att ankomst och avgång även inrikes var från T3.
 

FredLind

Medlem
Efter att av nyfikenhet ha klickat mig runt på den angivna hemsidan, verkar det vara 50 US$ + 2,5% i bankavgifter för oss svenskar.
 
Jag skaffade e-visa förra året men resan blev inställd så jag fick aldrig prova. Kommer söka igen i mars då en resa är oundviklig men kommer då från Dubai efter 2-3 dagars jobb. Kan det skapa problem?
 
Jag har en resa inplanerad där jag flyger Frankfurt-Delhi-Male (Maldiverna). Såg nu att benet DEL-MLE har ett stopp på vägen "1 stop - Stop in Trivandrum, IN (TRV) 45m ground time". Antar att det betyder att jag åker på att skaffa visum, right?
 
E-visa fungerade problemfritt vid inresa till Delhi. Inga frågor eller något. Kort separat kö, 15min. Jag har dock inte fått klart för mig hur länge det gäller men jag har förhoppningsvis inga mer resor hit innan sommaren.
 
Toppen