Senaste nytt

Boka resa efter ölsmak

Martin Gren

Medlem
Tänkte försöka få till en bonusresa till Vancouver sommaren 2016. Hur är utbudet av craftöl där? Några tips på barer/bryggerier jag bör besöka?
 

Charlie D

Medlem
Chicago är enligt mig outstading när det gäller craft/micro bryggerier. Finns mkt bra att utforska där. Vilken är enligt er världens bästa ölstad??
 

Erik M

Medlem
För mig får det bli London. Eller typ Northampton eller Kettering eller motsvarande mindre stad. Att dricka det lokala GAMLA bryggeriets färska öl, pneumatiskt uppumpat genom väl rengjorda rör ur en trätunna som enligt konstens alla regler knackats och vilats ... det är min favoritölupplevelse.
Smakmässigt gillar jag den typen också - alkoholsvaga ales med betydligt mer malt i förhållande till humle i smaken än vad som är trendigt nu.

Tur att jag ska till London över nyår!
 

palmen

Moderator
Chicago är enligt mig outstading när det gäller craft/micro bryggerier. Finns mkt bra att utforska där. Vilken är enligt er världens bästa ölstad??
Jag skulle säga någon av San Francisco eller San Diego (med omgivning), även Sacramento ska tydligen vara starkt på frammarsch även om jag själv inte varit där ännu.
 

palmen

Moderator
Tänkte försöka få till en bonusresa till Vancouver sommaren 2016. Hur är utbudet av craftöl där? Några tips på barer/bryggerier jag bör besöka?
Nu är det några år sedan jag var där men det fanns en del trevliga microbryggerier eller brewpubs.
Steamworks - Trevlig brewpub
Granville Island Brewing - De hade en del trevlig öl, bryggeriet var dock stängt när jag var där
 
Toppen