Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Min eurobonusresa i augusti är nu bokad, men blev inte nöjd med returen och försökt att finna en ny variant.

UT 6 aug:
LH 801 ARN FRA i C
LH 716 FRA-HND i F -!!

övernattning i Tokyo vidare 8 aug med

NH 859 HND-HKG i C
och byte till
CA 428 HKG-CTU i C

RETUREN är bokad för närvarande med Air China den 17 aug
CA 4101 CTU-PEK i C (fast den är kodad som O dvs First, men de har bara business på flighten)
CA 931 PEK-FRA i F
SK 674 FRA-ARN

Att åka TG CTU-BKK och vidare till Europa var inte möjligt pga att det inte fanns bonusplatser i F. Asiana via ICN har inte Eurobonusplatser... En variant är att se om det finns F kvar på Lufthansa från ICN, men det vet man inte förrän efter den 3 augusti...
 

Dr. Miles

Expert
Min eurobonusresa i augusti är nu bokad, men blev inte nöjd med returen och försökt att finna en ny variant.

UT 6 aug:
LH 801 ARN FRA i C
LH 716 FRA-HND i F -!!

övernattning i Tokyo vidare 8 aug med

NH 859 HND-HKG i C
och byte till
CA 428 HKG-CTU i C

RETUREN är bokad för närvarande med Air China den 17 aug
CA 4101 CTU-PEK i C (fast den är kodad som O dvs First, men de har bara business på flighten)
CA 931 PEK-FRA i F
SK 674 FRA-ARN

Att åka TG CTU-BKK och vidare till Europa var inte möjligt pga att det inte fanns bonusplatser i F. Asiana via ICN har inte Eurobonusplatser... En variant är att se om det finns F kvar på Lufthansa från ICN, men det vet man inte förrän efter den 3 augusti...
Om du vill flyga med THAI i First class på hemvägen, det finns en ledig plats på TG940 från Bangkok till Milano den 18 aug (natten av 17 aug).

T ex det finns platser på följande flygningarna:

2016-08-17
TG 619 I1
CTU 15:30 - BKK 17:35 772

2016-08-18
TG 940 O1
BKK 00:40 - MXP 07:35 747

2016-08-18
OS 512 I1
MXP 10:00 - VIE 11:25 319

2016-08-18
OS 313 I1
VIE 12:55 - ARN 15:15 320


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

MartinH

Medlem
Att åka TG CTU-BKK och vidare till Europa var inte möjligt pga att det inte fanns bonusplatser i F. Asiana via ICN har inte Eurobonusplatser... En variant är att se om det finns F kvar på Lufthansa från ICN, men det vet man inte förrän efter den 3 augusti...
Det borde inte vara nåt problem att hitta en väg hem med Lufthansa F, finns oftast från PEK/ICN/TYO etc.
 
Tack - det var en route som jag inte tänkt på - men jag måste vara i Stockholm senast 17 aug. Ska kolla med Tallinn när de öppnar i morgon...
 

Gus

Medlem
Hur hade ni bokat en resa i first till Ulan Bator (ULN) i Mongoliet från Arlanda? Vi funderar på att hyra Porschen i Frankfurt så helst inte alltför tidig avgång. Vi åker den 31/8 eller 1/9 och vill komma hem senast 4/9.

Pyjamas och caviar är i princip det enda kravet :).
 

Dr. Miles

Expert
Hur hade ni bokat en resa i first till Ulan Bator (ULN) i Mongoliet från Arlanda? Vi funderar på att hyra Porschen i Frankfurt så helst inte alltför tidig avgång. Vi åker den 31/8 eller 1/9 och vill komma hem senast 4/9.

Pyjamas och caviar är i princip det enda kravet :).
Om det är Ulaanbaatar du vill åka, tror jag att Beijing är närmaste platsen du kan flyga i First class till.
Air China flyger Beijing-Ulaanbaatar två gånger dagligen under sommaren.

Däremot Ulaanbaatar är samma zon som Japan, Korea, Kina, Hong Kong osv så kan du också flyga till t ex Tokyo, Seoul, Hong Kong sedan flyga vidare via Beijing.
 

Gus

Medlem
Om det är Ulaanbaatar du vill åka, tror jag att Beijing är närmaste platsen du kan flyga i First class till.
Air China flyger Beijing-Ulaanbaatar två gånger dagligen under sommaren.
Precis, och därför vill jag helst inte flyga direkt till Peking eftersom jag vill maxa flygningarna, även fast några flygningar "bara" blir i business. :)
Däremot Ulaanbaatar är samma zon som Japan, Korea, Kina, Hong Kong osv så kan du också flyga till t ex Tokyo, Seoul, Hong Kong sedan flyga vidare via Beijing.
Och hur hade ni experter lagt er bokning för att få bästa möjliga upplevelse? :)
 

Dr. Miles

Expert
Precis, och därför vill jag helst inte flyga direkt till Peking eftersom jag vill maxa flygningarna, även fast några flygningar "bara" blir i business. :)

Och hur hade ni experter lagt er bokning för att få bästa möjliga upplevelse? :)
Gå efter "dagens fångst". Med andra ord, välj från det som finns tillgängliga. :)
 
Toppen