Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

fcx

Medlem
Så i detta fallet hade det varit bättre om CCC hade legat i en lika dyr zon som BBB!? Lite ironiskt att man vill att ens destination ska ligga i en dyr zon!

Jepp. Å andra sidan är flygbolag inte precis kända för att arbeta logiskt.
 

Gus

Medlem
Kan tipsa om Almaty som är en trevlig och fin stad (gamla huvudstaden). Vad jag hört ska Astana vara nyrenoverad och mer opersonlig..

Vad jag kan se har du tisdagar och fredagar:
OZ577
ICN 6:10 PM
ALA 9:55 PM
A333
6 hrs 45 mins

OZ578
ALA 11:10 PM
ICN 7:50 AM +1
A333
5 hrs 40 mins

Tack för detta! Om jag kunde få ihop detta med en Lufthansa F till Seoul så vore det riktigt häftigt!
Bara fråga på. Försökt att få mkt info här inför min första First. Ska bli spännande :)
Du hittar routingen här
Härlig routing, något sådant som jag tänker mig! :)
 

Gus

Medlem
Om man ska flyga till USA med Lufthansa F och samtidigt ha tid i FCT och tom hinna köra med Porschen, vilken flight ska man satsa på då? Jag har sett att det går ett plan till Chicago omkring kl. 16. Vet någon om det finns senare plan än så? Och finns det någon annan destination än ORD som har ett sent plan?
 

Jonas C

Medlem
Om man ska flyga till USA med Lufthansa F och samtidigt ha tid i FCT och tom hinna köra med Porschen, vilken flight ska man satsa på då? Jag har sett att det går ett plan till Chicago omkring kl. 16. Vet någon om det finns senare plan än så? Och finns det någon annan destination än ORD som har ett sent plan?
MEX från MUC.
 

Marsan

Medlem
När jag pratade med Tallinn igår var de väldigt strikta på max 4 flighter ut, max 4 flighter hem. Enligt han jag pratade med gick det inte att kombinera 3 flighter ut och 5 flighter hem. Huruvida det stämmer låter jag dock vara osagt.
SIN-CGK-BKK är backtracking så där kan de eventuellt ha synpunkter, men i övrigt ska det inte vara några problem vad jag kan se. Du kan göra en open jaw med utresa till Jakarta och testa Singapore First dit och sedan ta hemresan med start i Singapore och köpa separat biljett Jakarta-Singapore (kostar några 100 kronor att köpa separat)


Tack för tipset, antingen hoppar vi över Jakarta och missar SQ F, eller så blir det open jaw. Får ta det med Tallin då jag ringer och bokar. Blir ju ändå en del fina flygningar om jag får till bokningen.
 

kexxcream

Medlem
Om man ska flyga till USA med Lufthansa F och samtidigt ha tid i FCT och tom hinna köra med Porschen, vilken flight ska man satsa på då? Jag har sett att det går ett plan till Chicago omkring kl. 16. Vet någon om det finns senare plan än så? Och finns det någon annan destination än ORD som har ett sent plan?

LH 833 från Köpenhamn till Frankfurt (06:20-07:50)
LH 432 från Frankfurt till Chicago (17:05-19:15)

Det var dessa jag åkte med för några veckor sedan. Vi hann med allt och lite till :)
 
Hej, är relativt ny på detta forum, och har i år skrapat ihop 2 x 241 ifrån Amex, och skall nu planera för att använda dessa.
Tanken är att vi skall ta en F biljett till US/Miami eller Hawaii. Vart ser man hur mycket det kostar i Points med tex Swiss till MIA, eller LH / United till Hawaii ?

Antar att man måste boka detta via SAS i Tallin?

Tack på förhand !
 
Hej, är relativt ny på detta forum, och har i år skrapat ihop 2 x 241 ifrån Amex, och skall nu planera för att använda dessa.
Tanken är att vi skall ta en F biljett till US/Miami eller Hawaii. Vart ser man hur mycket det kostar i Points med tex Swiss till MIA, eller LH / United till Hawaii ?

Antar att man måste boka detta via SAS i Tallin?

Tack på förhand !

du hittar infon här: SAS points charts - SAS

Ja, du behöver ringa Tallin för att boka detta.
 
Toppen