Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

palmen

Moderator
Många verkar ha bra koll på tillgången av award biljetter i first/business. Måste man undersöka varje flygbolag för sig eller finns det någon gemensam sökmotor för *A.
Uniteds sökmotor eller ANA är de som brukar fungera bäst att söka med för *A. Finns en tråd om hur man söker med ANA Tool tex. För United så är det business saver du ska leta efter för att hitta tillgänglighet.
 

Voyageur

Medlem
Tänkte be om lite hjälp från alla er experter. Sitter och skall i dagarna boka en first class resa till Sydney med en Amex 2-4-1 voucher. Har sökt rejält genom ANA tool på olika rutter i juli-sep men inte hittat mycket mer än TG uteslutande i både biz och first. Hade gärna provat SQ från t.ex. CPH/ LHR/ FRA i biz men hittar inte mer än nån enstaka rutt då och då. LH och LX verkar enligt praxis vara uteslutna i First så långt i framtiden?

Tänkte då fråga vad ni anser vore bästa rutten för en Thai First flygning? LHR-BKK-SYD med uppdaterade 747 kabiner eller FRA med 380? Finns det någon skillnad markmässigt med lounger LHR/FRA? FCT om jag förstått det rätt är enbart till för LH F?

Uppskattar era expert tips och tankar.
 

fcx

Medlem
Tänkte be om lite hjälp från alla er experter. Sitter och skall i dagarna boka en first class resa till Sydney med en Amex 2-4-1 voucher. Har sökt rejält genom ANA tool på olika rutter i juli-sep men inte hittat mycket mer än TG uteslutande i både biz och first. Hade gärna provat SQ från t.ex. CPH/ LHR/ FRA i biz men hittar inte mer än nån enstaka rutt då och då. LH och LX verkar enligt praxis vara uteslutna i First så långt i framtiden?

Tänkte då fråga vad ni anser vore bästa rutten för en Thai First flygning? LHR-BKK-SYD med uppdaterade 747 kabiner eller FRA med 380? Finns det någon skillnad markmässigt med lounger LHR/FRA? FCT om jag förstått det rätt är enbart till för LH F?

Uppskattar era expert tips och tankar.

Kanske inte helt vad du frågar efter, men du kan ju boka om utresan när det börjar närma sig om det öppnas upp platser i LH First (ombokningsavgift på någon hundralapp).
 

palmen

Moderator
Tänkte be om lite hjälp från alla er experter. Sitter och skall i dagarna boka en first class resa till Sydney med en Amex 2-4-1 voucher. Har sökt rejält genom ANA tool på olika rutter i juli-sep men inte hittat mycket mer än TG uteslutande i både biz och first. Hade gärna provat SQ från t.ex. CPH/ LHR/ FRA i biz men hittar inte mer än nån enstaka rutt då och då. LH och LX verkar enligt praxis vara uteslutna i First så långt i framtiden?

Tänkte då fråga vad ni anser vore bästa rutten för en Thai First flygning? LHR-BKK-SYD med uppdaterade 747 kabiner eller FRA med 380? Finns det någon skillnad markmässigt med lounger LHR/FRA? FCT om jag förstått det rätt är enbart till för LH F?

Uppskattar era expert tips och tankar.

FCT är bara om du flyger med LH. Thai F så får du tillgång till en senator-lounge så inget speciellt där i Frankfurt. I Bangkok där emot kommer du ha tillgång till deras F-lounge.
LX F tror jag inte ens går att boka med EB-poäng, LH F är bara 14 dagar innan.
Vilken F med Thai som är bäst låter jag vara osagt, men jag gillar A380 i alla fall.
 

NotRyan

Medlem
Jag gillar stolen/sviten bättre i de uppgraderade 744-orna, resten vinner A380, ljudkomfort, F-toalett, rymd etc...

LX F kan du inte boka med EB.
LH F kan bokas 14 dgr innan.
SQ F på 388/77W kan du inte boka med EB.

Mvh
/NotRyan
 

johisco

Medlem
Fan va dålig jag är på det här... Jag har en 2-4-1 SAS business bokat till SFO i januari men blir såklart sugen på att ändra till F!

Jag förstår att det kommer kosta 50 000 poäng till men är det någon som överhuvudtaget flyger en bra F dit inom Star Alliance?

Om det finns någon schysst F är det väl bara att jag kollar då och då och om det dyker upp innan avgång är det ju bara att jag bokar av existerande och bokar in nya istället. Eller hur gör jag? :)
 

Voyageur

Medlem
Tackar för tipsen! Åker man från munchen/frankfurt kan man ju ta första sträckan i a380:n och bkk-syd i 747. Någon som vet om de kör uppgraderade kabiner på sträckan bkk-syd? Sett reviews med enbart den förhistoriska F configen de tydligen har kvar på vissa sträckor.
 

Voyageur

Medlem
Jag gillar stolen/sviten bättre i de uppgraderade 744-orna, resten vinner A380, ljudkomfort, F-toalett, rymd etc...

LX F kan du inte boka med EB.
LH F kan bokas 14 dgr innan.
SQ F på 388/77W kan du inte boka med EB.

Mvh
/NotRyan

Stämmer bra där! Det konstiga är dock att jag inte lyckas hitta mer än en enstaka avgång per månad med SQ i biz med ANA tool. Varken från CPH,FRA eller LHR....släpper SQ inga platser alls till awards?
 

Dr. Miles

Expert
Stämmer bra där! Det konstiga är dock att jag inte lyckas hitta mer än en enstaka avgång per månad med SQ i biz med ANA tool. Varken från CPH,FRA eller LHR....släpper SQ inga platser alls till awards?
Det underlättar att hitta svaret om man läser webbsidorna ordentligt. :)
ANA Mileage Club skrev:
Information
*You may not use First class and Business class of certain aircraft which are A380-800, B777-300ER and A340-500 (code 388, 77W and 345) of Singapore Airlines (SQ) as flight awards.
Screenshot20141126_3.png
 

Voyageur

Medlem
Tack dr miles. Jag är väl medveten om bla SQ's begränsning av award resor med EB, det var inte det jag syftade till heller. Som jag nämnde kan jag hitta någon enstaka väg då och då från t.ex CPH men absolut inget sammanhängande så att jag skulle kunna kunna få det till en hel resa. SQ flyger ju 777-200 både från CPH till SIN och SIN till SYD men platserna lyser ändå helt med sin frånvaro.
 
Toppen