Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Dr. Miles

Expert
Då Lufthansa inte släpper sina F förrän två veckor innan undrar jag vad ni har för strategi när det gäller bokningen. Funkar det att boka tex ANA F och sen 2 veckor innan, när LH släpper, boka om. Eller får man vänta att boka hela resan alla sträckor är tillgängliga?
Du får boka om när du vill fram till 24 timmar före avresan av första flighten.
Däremot kostar det varje ändring 150 SEK per person per tillfälle.
 
Du får boka om när du vill fram till 24 timmar före avresan av första flighten.
Däremot kostar det varje ändring 150 SEK per person per tillfälle.

... Och du kan boka om/ändra leg för leg om du vill. Behöver alltså inte avboka och boka ny resa.

Suveränt, 150 kr är ju överkomligt. Är det per leg?

Har kollat vidare på resan och kommer nog att boka ANA First till Tokyo och sen boka om denna till Lufthansa. Tiderna passar hyfsat med båda. I värsta fall så får jag försöka ta genom Hong Kong med Lufthansa. Viktigt med FCT :)

Så förhoppningsvis får jag Lufthansa First, ANA First, Thai First.
 

Dr. Miles

Expert
Vilket ju är samma sak haha....

Förlåt, kunde inte låta bli... :) Antar att du skulle skrivit "ett leg eller hela bokningen" :)
Därför skrev jag "per tillfälle".
Om man ändrar allt på ett tillfälle, så kostar det endast 150 SEK per person som ombokningsavgift (+/- mellanskillnaden av skatter & bränsletillägg).
 

Berrsus

Medlem
Fick riktigt professionell hjälp av Tallin idag när jag ville göra en ändring.
Gjorde en ändring på en F-award till SIN (TG via FRA och BKK). Ändrade BKK-SIN till BKK-HKG. Då SK hade ändrat avgångstiden med 15min för ARN-FRA (utan att jag förstått eller fått info) stod de för de 150 SEK i ändringsavgift på eget förslag. Hade jag ändrat ARN-FRA hade jag inte velat betala 150 SEK men för denna sträcka hade jag utgått från att få betala.
 

Gus

Medlem
Jag kom precis på en lite tokig idé (tokig i andras öron, inte i BC-kretsar). Jag funderar på att åka till Rio över dagen (eller kanske spendera en natt) och kolla på OS i augusti. Vilken rutt hade ni valt då? Jag vill såklart maximera tiden i Lufthansa F, och då faller ju kortet på Buenos Aires. Men hur tar jag mig därifrån till Rio? United föreslår Azul men är de ett godkänt Star Alliance-bolag enligt Eurobonus?

Får man åka via USA till Rio? Lufthansa F till Houston och sedan vidare med United Global First till GRU (Sao Paulo) vore ju inte helt fel. Tyvärr ser tillgängligheten Global First IAH-GRU dålig ut. Nåja, BusinessFirst funkar väl också? Man får väl Sundae?? :):)
 

palmen

Moderator
Jag kom precis på en lite tokig idé (tokig i andras öron, inte i BC-kretsar). Jag funderar på att åka till Rio över dagen (eller kanske spendera en natt) och kolla på OS i augusti. Vilken rutt hade ni valt då? Jag vill såklart maximera tiden i Lufthansa F, och då faller ju kortet på Buenos Aires. Men hur tar jag mig därifrån till Rio? United föreslår Azul men är de ett godkänt Star Alliance-bolag enligt Eurobonus?

Får man åka via USA till Rio? Lufthansa F till Houston och sedan vidare med United Global First till GRU (Sao Paulo) vore ju inte helt fel. Tyvärr ser tillgängligheten Global First IAH-GRU dålig ut. Nåja, BusinessFirst funkar väl också? Man får väl Sundae?? :):)
Att ta sig till Rio över OS på awardbiljett kommer troligtvis inte bli lätt. Direktflyg från Europa är troligtvis bara att glömma. Flyg via USA ska vara ok routing (möjligt att de inte godkänner flyg via västkusten). Tror dock att det är svårt att hitta awards från USA till Rio, om du hittar något sådant nu så boka på direkten och gör ändringar sen om andra platser dyker upp. Azul tror jag inte du kan boka med, de är väl inte Star Alliance?

United flyger mellan Rio och Sao Paulo, kanske går att nyttja den flighten?
 
Toppen