Senaste nytt

Boka Eurobonus bonusbiljett med andra bolag än SAS

Senator

Moderator
Hur är Air Canada som flygbolag i Business?

Jag åkte YUL-LHR med en A330-300 i januari. Sov ca 4:30t av 6t, bra mat... Dock om man gillar prata med flickvännen under resan så måste man åka en B777-xxx :cool: Det är svårt att konversera med andra på B767-300ER och A330-300 flygen då det är konfigurerat som fiskben 1-1-1
 
Tack för snabbt svar AHO!
Har klickat fram och tillbaka nu på ANA sidan och kommit fram till att det finns väldigt lite platser under den perioden både till SFO/LAX och tillbaks. Är jag ute för tidigt eller för sent?
 
Jag åkte YUL-LHR med en A330-300 i januari. Sov ca 4:30t av 6t, bra mat... Dock om man gillar prata med flickvännen under resan så måste man åka en B777-xxx :cool: Det är svårt att konversera med andra på B767-300ER och A330-300 flygen då det är konfigurerat som fiskben 1-1-1

På hemresan efter 2-3V ihop kanske det kan vara skönt med lite "privacy";)

Skämt åsido, verkar inte som dom har den uppdaterade kabinen på flighterna till CPH. Den gamla kabinen ser lite trött ut, har du någon erfarenhet av detta?
 

Dr. Miles

Expert
Tack för snabbt svar AHO!
Har klickat fram och tillbaka nu på ANA sidan och kommit fram till att det finns väldigt lite platser under den perioden både till SFO/LAX och tillbaks. Är jag ute för tidigt eller för sent?

Tumregel för att boka bonusresor i premiumkabiner(First & Business):
  • Flygbolaget ofta släpper mer bonusresa platser när avgångsdatum närmar sig.
  • Det finns brytpunkt där flygbolaget uppdaterar sin bonusresa platstillgångar:
    3 månader, 2 månader, 1 månad, 2 veckor, 1 vecka och 3 dagar före avgång (Det kan finnas fler, men jag känner inte till.)
 
Tumregel för att boka bonusresor i premiumkabiner(First & Business):
  • Flygbolaget ofta släpper mer bonusresa platser när avgångsdatum närmar sig.
  • Det finns brytpunkt där flygbolaget uppdaterar sin bonusresa platstillgångar:
    3 månader, 2 månader, 1 månad, 2 veckor, 1 vecka och 3 dagar före avgång (Det kan finnas fler, men jag känner inte till.)

Ok, det förklarar saken.
Men hur är det med avbokning på bonusresor? Man kan avboka utan avgift både på Star Allaince bolag och SAS vid bokning med EB-poäng?
 

niksal

Medlem
Lite fräckt kanske att återuppliva denna, men har en konkret fråga direkt relaterad till detta.

Hur många EB poäng går åt inom Nordamerika i Premium-kabiner? Inom NA så brukar ju det vi skulle kalla för Business heta First. Så om jag nu t.ex. bokar en YYZ-SFO t/r i en premium-kabin, betalar jag 40k eller 60k? Är det skillnad på US/UA vs AC med tanke på hur mycket det kostar? Har någon kanske någon "udda" rutt som man borde testa (har för mig CX har "äkta" F JFK-YVR t.ex.) inom *A?
 

harlekin

Medlem
Lite fräckt kanske att återuppliva denna, men har en konkret fråga direkt relaterad till detta.

Hur många EB poäng går åt inom Nordamerika i Premium-kabiner? Inom NA så brukar ju det vi skulle kalla för Business heta First. Så om jag nu t.ex. bokar en YYZ-SFO t/r i en premium-kabin, betalar jag 40k eller 60k? Är det skillnad på US/UA vs AC med tanke på hur mycket det kostar? Har någon kanske någon "udda" rutt som man borde testa (har för mig CX har "äkta" F JFK-YVR t.ex.) inom *A?

Resor inom Nord- och Centralamerika kostar 25000 i Economy (bokningsklass: X), 40 000 i Business (bokningsklass: I) och 60 000 i First (bokningsklass: O). Det spelar ingen roll vilket eller vilka flygbolag du flyger med. http://www.sas.se/upload/Eurobonus/Star/chart_0909.gif
 

Dr. Miles

Expert
Är det skillnad på US/UA vs AC med tanke på hur mycket det kostar? Har någon kanske någon "udda" rutt som man borde testa (har för mig CX har "äkta" F JFK-YVR t.ex.) inom *A?
Jag tror att Air Canadas Business class inom Nordamerika räknas som Business class award.
Uniteds First inrikes räknas som Business class award enligt ANA och tidigare bmi. Jag vet dock ej om hur SAS räknar.
 

TjudöBoy

Medlem
Sökte efter lite *A bonusresor och fick fram nedanstående. :confused:
När har Qatar gått med i *A??

Qatar.jpg
 
Toppen