Senaste nytt

Boka direkt från flygbolaget eller via liten resebyrå?

henkedio

Medlem
SAS Sverige tar 300:- för telefonbokningar, nyligen höjt från 250:-, vilket i sin tur var en ändring för några år sedan så att det blev samma arvode oberoende av sträcka: Sidan du söker är inte tillgänglig för tillfället - SAS

Ska försöka ge mig på att se vad SAS har att erbjuda för en något komplex bokning, många av er tycker säkert att jag inte försökt tillräckligt. Men jag kan F*N ta mig inte hitta något telefonnummer för att hitta någon att snacka med!?
 
Jag och min flickvän tänka fira min födelsedag i Barcelona. Kan tänka mig direkflyg ner, men vill via Frankfurt hem. Så, OSL-BCN 22/2 och därefter BCN-FRA-OSL 23/2.

SAS tar 6250 för 2 personer T/R, men det roliga är att om jag letar lite bättre hittar jag samma resa på wideroe.no för 4150:-.
Är det i så fall något jag bör tänka på om jag bokar den via Widerøe?

EDIT: Ser att det inte är exakt samma resa. SAS väljer LH från FRA och Widerøe väljer avgången med SK. Hm.
 
Last edited:

jerk

Medlem
Boka precis en resa genom travel store! Skulle betala med mitt Swebank mastercard! Nää-,, icke! Då tar dessa små ockerbokag en avgift på över 150kr bara för man inte betalar genom handelsbanken! Blir så förbannad Bedrövligt!

Sen kostar det extra 50kr när man ska boka plats i planet! Dvs 200kr Det sket jag i! Får väl stå och dricka champagne då
 

Tonton

Medlem
Boka precis en resa genom travel store! Skulle betala med mitt Swebank mastercard! Nää-,, icke! Då tar dessa små ockerbokag en avgift på över 150kr bara för man inte betalar genom handelsbanken! Blir så förbannad Bedrövligt!

Sen kostar det extra 50kr när man ska boka plats i planet! Dvs 200kr Det sket jag i! Får väl stå och dricka champagne då

Varför bokade du inte direkt genom flygbolaget om det nu var så mycket dåligt att använda en resebyrå (Travelstore.se i detta fall)?
 
Boka precis en resa genom travel store! Skulle betala med mitt Swebank mastercard! Nää-,, icke! Då tar dessa små ockerbokag en avgift på över 150kr bara för man inte betalar genom handelsbanken! Blir så förbannad Bedrövligt!

Sen kostar det extra 50kr när man ska boka plats i planet! Dvs 200kr Det sket jag i! Får väl stå och dricka champagne då
Bli inte förbannad, många av dessa resebyråerna går med förlust på biljetter om man inte köper till någon extratjänst. Har du Swedbank mastercard (förresten, varför har du det???) kan du lika gärna betala med banköverföring från kontot som kortet är kopplat till. Då gäller försäkringen (mot flygbolagskonkurs, bagageförsening, etc) som om du hade betalat med mastercardet.
 
Toppen