Senaste nytt

Boka bonusresor med South African express med eurobonus?

Gus

Medlem
Jag har tidigare (februari 2017) bokat bonusresa hos sas på sträckan Johannesburg-Gaborone med South African Express Airways. Nu vill jag boka en resa med samma bolag på sträckan Bloemfontein-Johannesburg men Tallinn säger att Eurobonus inte har samarbete med det bolaget överhuvdtaget. Flightnumret är South African flightnummer. Någon som bokat bonusresa med South African express på sistone?
 

Thornado

Medlem
Jag har tidigare (februari 2017) bokat bonusresa hos sas på sträckan Johannesburg-Gaborone med South African Express Airways. Nu vill jag boka en resa med samma bolag på sträckan Bloemfontein-Johannesburg men Tallinn säger att Eurobonus inte har samarbete med det bolaget överhuvdtaget. Flightnumret är South African flightnummer. Någon som bokat bonusresa med South African express på sistone?

Du kanske kan testa att inte överhuvudtaget blanda in namnet på det bolaget i diskussionen med Tallinn, utan säg bara South African och ange SA-flightnumret. Det kanske kan vara något i stil med att dessa flighter är "South African, operated by SA Express".
 

Gus

Medlem
Du kanske kan testa att inte överhuvudtaget blanda in namnet på det bolaget i diskussionen med Tallinn, utan säg bara South African och ange SA-flightnumret. Det kanske kan vara något i stil med att dessa flighter är "South African, operated by SA Express".
Tack för tips men fungerade tyvärr inte. Jag ringde in och frågade om flighter mellan BFN-JNB men det finns inga alls överhuvdtaget sa Tallinn. Inte under hela november!
 

ELOS

Medlem
Hej jag har bokat SA express flera gånger. När det blir problem "för att det officiellt inte är star alliance fast det har SA nummer" så hänvisar jag till gammal bokn (biljettnummer) och då det redan godkänts flera gånger innan är det inga problem att boka.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

ELOS

Medlem
Du kan söka på Uniteds sida så ser du vilja dagar SA express har bokn klass X=award economy som är enda award bokn klass på SA Express
 

Gus

Medlem
Du kan söka på Uniteds sida så ser du vilja dagar SA express har bokn klass X=award economy som är enda award bokn klass på SA Express
Hej jag har bokat SA express flera gånger. När det blir problem "för att det officiellt inte är star alliance fast det har SA nummer" så hänvisar jag till gammal bokn (biljettnummer) och då det redan godkänts flera gånger innan är det inga problem att boka.
Det finns x Award enligt United men det är helt blankt mellan Bloemfontein och Johannesburg enligt agenten i Tallinn, har ringt in och talat med flera olika personer. Jag testade med Johannesburg-Gaborone som flyg med samma bolag, helt tomt även där.

Var det längesedan du gjorde din senaste bokning med South African Express? Har du alltså varit med om att agenten har hittat en resa, men varit ovillig att boka pga ej star alliance? Och att det sen löst sig när du hänvisat till tidigare resor?

Hursomhelst så verkar detta inte vara problemet nu, utan det verkar inte finnas en enda resa som flygs med South African express. Lite störigt eftersom jag fortfarande har två legs kvar på min resa och nu måste jag boka på separata biljetter=lägga in onödigt lång väntan på flygplatsen.
 
Toppen