Senaste nytt

Boka bonusresa i business! Taktik?

Malm

Medlem
Hej,

Letar men kan inte hitta en tråd med tips för hur man bokar.

Jag kikar på en resa österut i business för mig och tjejen men vilken taktik för ni för att hitta tillgängliga businessbiljetter? Letar genom portalen "boka bonusresa" men det är väldigt svårt att hitta något ledigt till tex Hong Kong i business. Är det den vägen ni bokar eller ringer ni in? Hur långt i förväg måste man vara? När släpps biljetter?

Tacksam för svar :)
 

Avgeek

Medlem
Hej,

Letar men kan inte hitta en tråd med tips för hur man bokar.

Jag kikar på en resa österut i business för mig och tjejen men vilken taktik för ni för att hitta tillgängliga businessbiljetter? Letar genom portalen "boka bonusresa" men det är väldigt svårt att hitta något ledigt till tex Hong Kong i business. Är det den vägen ni bokar eller ringer ni in? Hur långt i förväg måste man vara? När släpps biljetter?

Tacksam för svar :)
Biljetter släpps om jag inte missminner mig 330 dagar innan. Därefter kan det sporadiskt släppas biljetter (handlar om revenue management) men det finns inget direkt svar på just frågan om hur och när de släpper utöver 330 dagar. Vid avbokningar finns också en viss chans att den plats som hade bokats faller tillbaka och blir bokningsbar på nytt. Jag ser ingen anledning att ringa in för att boka SAS-plats då det är samma tillgänglighet över telefon som på nätet. @Dr. Miles hade precis bokat Stockholm till Hong Kong t/r i augusti om jag inte såg fel forumet, så det är inte helt omöjligt att hitta platser även med någorlunda kort varsel.
 
Toppen