Senaste nytt

Boka American Airlines med avios?

staff

Medlem
Nagon som har koll pa hur tillgangligheten generellt ser ut pa AA's inrikesrutter? Sitter och tittar pa SFO-LAX och det verkar finnas platser (oavsett Y eller J/F) endast pa ett fatal avgangar pa mina datum.
 

Senator

Moderator
Nagon som har koll pa hur tillgangligheten generellt ser ut pa AA's inrikesrutter? Sitter och tittar pa SFO-LAX och det verkar finnas platser (oavsett Y eller J/F) endast pa ett fatal avgangar pa mina datum.

När har du tänkt åka? Jag ser massor av platser när jag söker. Fundera även på San Jose (SJC) som alternativ om du inte hittar SFO. Jag använder alltid AA.com först för att leta platser. Det är kategorierna "Economy MileSAAver" och "Business/First MileSAAver" som gäller för Avios. Notera dock att inom USA där man flyger 2-klass flyg blir den andra kategorin First som kostar 3x Avios (4 500 i Y och 13 500 i F).
 

staff

Medlem
När har du tänkt åka? Jag ser massor av platser när jag söker. Fundera även på San Jose (SJC) som alternativ om du inte hittar SFO. Jag använder alltid AA.com först för att leta platser. Det är kategorierna "Economy MileSAAver" och "Business/First MileSAAver" som gäller för Avios. Notera dock att inom USA där man flyger 2-klass flyg blir den andra kategorin First som kostar 3x Avios (4 500 i Y och 13 500 i F).
21 maj pa kvallen (efter 6pm) eller mojligen 22 maj pa morgonen/formiddagen. Har forvisso inte tittat pa SJC sa kanske lage att gora det.
 

Senator

Moderator
Det finns bara First efter 11.00 den 21:e och på morgonen den 22:e. Då hade jag köpt en väg i F till $225 eller Y en väg till $117
 

kristerj

Medlem
Jag bokade 5 platser med Avios på MIA-SJO (San Jose, Costa Rica) 15000 Avios/person + 250 kr avgifter/pers för ToR, mycket bra värde. Dock var jag ute i god tid, ca 300 dagar i förväg.
 

gdaily

Medlem
Jag bokade en bunt resor för 4500 avios och 19 kr/st för ett år sig för mig och Rob74 och en vän. Mycket bra värde, och den jag bokade av fick jag enkelt tillbaka poängen för (men de 19 kronorna frös inne, såklart).
 

Henrik_B

Medlem
Stort tack till @Senator för tipset om dessa öar! Letar efter något trevligt i Karibien men tycker det är svårt. Tittade på bilder från stränder på St Kitts & Nevis och såg att dessa var i stort folktomma. Lite generella frågor, hur upplevde du att dessa var? Är det som vykorten säger? Hur är matkulturen? Är den influerad av Europa likt andra öar jag besökt?
 

Dr. Miles

Expert
Stort tack till @Senator för tipset om dessa öar! Letar efter något trevligt i Karibien men tycker det är svårt. Tittade på bilder från stränder på St Kitts & Nevis och såg att dessa var i stort folktomma. Lite generella frågor, hur upplevde du att dessa var? Är det som vykorten säger? Hur är matkulturen? Är den influerad av Europa likt andra öar jag besökt?
Kanske dags för att starta en ny tråd i Resmål delforum?
 

staff

Medlem
Det finns bara First efter 11.00 den 21:e och på morgonen den 22:e. Då hade jag köpt en väg i F till $225 eller Y en väg till $117
Problemet ar att jag maste ha med ett leg SFO-LAX som en del av en USDM-resa. LAX ar min destination, och eftersom jag vill gora stopover i HKG pa hemresan (till MEL) sa kan jag inte behandla SFO-LAX som en open jaw utan maste flyga den strackan.
 
Nagon som har koll pa hur tillgangligheten generellt ser ut pa AA's inrikesrutter? Sitter och tittar pa SFO-LAX och det verkar finnas platser (oavsett Y eller J/F) endast pa ett fatal avgangar pa mina datum.
Jag sökte på ba.com på "Book flight with Avios" för 21 Maj, enkel mellan SFO-LAX och det fanns 4avgångar mellan 07.00 och 16.00 för 13500 avios och 43 kr i First (AA, men med Mesa Airlines) det fanns mer tidigare, så de kanske släpper flera allt eftersom även til USDM?
 
Toppen