Senaste nytt

Boendetips i Phuket

JacobGBG

Medlem
Höll på att återuppliva denna relik men tänkte att det var läge att skapa ny tråd för mig och alla andra som behöver komma till värmen efter stålbadet med Covid-19.

Jag har som mål att vara i Phuket över barnens vinterlov (23 Dec - 8 Jan). Första gången i Phuket men erfarna Thailandsresenärer. Jagar eget boende med pool, åker med fru och barn, 4+6 år, så ett stort fokus på familjevänligt område. Veckorna kommer nog främst att spenderas att kretsa mellan pool, strand och mini-bar så inga större ambitioner på aktiviteter eller utflykter.

Av vad jag kan läsa mig till i den gamla tråden så rekommenderas det hittills att man håller sig borta från det mer exploaterade Kata/Patong och antar att detta fortfarande stämmer.

AirBnb har ett stort utbud men ser att även Booking.com hushåller en hel del privata aktörer.

Öppen för alla förslag, tankar och erfarenheter relaterad till ön och att semestra här.
 

Rickard_O

Medlem
Tyckte Sala Phuket Mai Khao var ganska bra, hade en pool villa.
Gillade loungedelen man hade utomhus, det mesta höll hög standard på själva hotellet!
Det enda jag störde mig på var området utanför som var dött och det fanns inga bra resturanger på gångavstånd, kanske inte lika stort problem med småbarn.
 
Kan rekommendera Villa Maria - A Palatial and Luxurious, 5 Bedroom Family Villa, with Private Pool, sleeping 14 Guests - The Villas Nai Harn Phuket
Hyrde den med ett par kompisar under hela februari för $50 natten (covidpris). Inte jättenära till stranden men 5-10min med bil tar en till Nai Han beach som är riktigt fin. Väldigt lugnt område och relativt nära till Rawai där det finns restauranger och affärer. De flesta dykbåtar utgår även från Rawai ifall det är av intresse. Villan är kanon med riktigt bra kök och pool. Tillgång till bil är dock i princip nödvändigt.
 
Toppen