Boeing 737 Max 8 får temporärt flygförbud

Diskussion i 'Övrigt' startad av palmen, 12 Mars 2019.

1. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
  2. Jane Insane

Jane Insane Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För omväxlingens skull tror jag han har rätt. Max-namnet är oreparabelt smittat, oavsett hur väl Boeing löser problemen kommer dessa plan alltid vara svårsålda.

Att utöver nödvändiga korrigeringar även slänga in några kosmetiska nyheter och sälja det som ett helt nytt plan med helt nytt namn (kanske inte ens 737!) är nog enda chansen att rädda ekonomin långsiktigt.

3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    American skriver även detta (Newsroom - An Update on the Boeing 737 MAX - American Airlines Group, Inc.

Min markering av texten. Det tyder ju på att American tror att certifieringen blir klar och att flygförbudet skall hävas under sommaren. Jag tror de har fel - eller så blir det en vääääldigt lång sommar.

4. Thornado

Thornado Medlem

Det är väl kanske en "SAS-sommar", dvs oklart vilket år denna sommar är.

FilipJ, Rasmus_1 och Ricci gillar detta.
  5. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. pep

pep Medlem

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!