Senaste nytt

Blivit ombokad med natt på Kastrup - kommer SAS stå för hotellkostnaden?

Kricka

Medlem
@dala Man kan tycka att två månader är lång tid men jag skulle se det positiva
i att du fick begärd ersättning utan knussel. Jag hade ett ärende med Air Berlin
som jag helt enkelt struntade i att bråka om då deras handläggningstid låg på
cirka nio månader.. Hade troligen inte fått någon ersättning av dem ändå !?
 

dala

Medlem
@dala Man kan tycka att två månader är lång tid men jag skulle se det positiva
i att du fick begärd ersättning utan knussel. Jag hade ett ärende med Air Berlin
som jag helt enkelt struntade i att bråka om då deras handläggningstid låg på
cirka nio månader.. Hade troligen inte fått någon ersättning av dem ändå !?

I det här fallet hade SAS servicedesk vid samtal lovat att SAS skulle stå för boende och transportkostnader pga att en flight ställdes in.

Visst är jag nöjd med att pengarna kom tillslut. Och det var inga stora summor så det var inte viktigt att det gick jättefort.

Men en process där kunden tvingas ligga ut med pengar i flera månader pga att leverantören har gjort förändring av tjänsten jämfört med vad kunden ursprungligen har beställt och betalt för tycker jag kan ifrågasättas. Uppenbarligen finns det leverantörer som är sämre i flygbolagsvärlden men det höjer ju inte den upplevda servicenivån för mig som kund hos SAS. I tex detaljhandeln funkar det ju oftast mycket bättre, beställer och betalar jag en pryl/produkt på nätet och leverantören inte kan leverera så har man ju oftast pengarna tillbaka inom ett par dagar. Undantag finns även där dock... ;)
 
Toppen