Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

Johan Hbg

Medlem
Nu gick min igenom också, efter 3 veckors väntan.

Jag tror dock att accor ändrat texten på sin hemsida, nu verkar kravet vara 50 aktier, utan tvekan....
Jag tyckte väl att det inte stod något om alternativet med 1 aktie. Men jag tog det säkra före det osäkr och köpte 50.
 

pswe

Medlem
Är det någon som lyckats få behålla Guldstatus efter första året som aktieägare? Enligt deras nya vilkor får man kortet endast under första året och det verkar tillämpas strikt...silver här nu. Känns rätt uselt och jämfört med tidigare ständigt Platinum som ägare är det en ganska rejäl försämring.
 
  • Gilla
Reactions: bnr

jumbooze

Medlem
Är det någon som lyckats få behålla Guldstatus efter första året som aktieägare? Enligt deras nya vilkor får man kortet endast under första året och det verkar tillämpas strikt...silver här nu. Känns rätt uselt och jämfört med tidigare ständigt Platinum som ägare är det en ganska rejäl försämring.
Är aktieägare men är nu nedgraderad till basicnivån så det stämmer vad det verkar eller ska man skicka in nytt bevis på aktieinnehav?
 

pswe

Medlem
Är aktieägare men är nu nedgraderad till basicnivån så det stämmer vad det verkar eller ska man skicka in nytt bevis på aktieinnehav?
Jag pratde med dem och de beklagade och hänvisade till det nya reglementet...testade likväl att skicka in dokument som visar mitt innehav, ännu inget svar men det har bara gått två dygn så har inte gett upp hoppet.
 

pswe

Medlem
Jag pratde med dem och de beklagade och hänvisade till det nya reglementet...testade likväl att skicka in dokument som visar mitt innehav, ännu inget svar men det har bara gått två dygn så har inte gett upp hoppet.

Svar från Accor idag enligt nedan. Riktigt uselt. Långsiktigt ägande i bolaget premieras inte direkt.


Dear Sir,


I contact you regarding your request for your card status.

I would like to bring you more details concerning the validity duration of the status of our fidelity program Le Club AccorHotels


As a Shareholder, you have benefited the Gold status, valid during 12 months, as mentioned in AccorHotels Shareholder Club Terms and Conditions.


At the end of this period, your new status is automatically calculated by the number of points and the number of nights accumulated on your account during the last 12 months.

· If you match the acquisition conditions of the status, it is maintained

· If you don’t match the conditions, you will receive the status corresponding to your activity during the last 12 months.


To obtain more information regarding the status of our program, please see on our website.


Thank you for your confidence and I remain at your disposal for any further information you may need.


Kind regards,


Financial Communication & Investor Relations
 

pswe

Medlem
Fick samma svar idag @pswe... :(
nu fortsatte de att imponera, fick precis ett autogenererat mail där de bekräftar att jag nu är silver, texten är mer än lovligt snurrig, de meddelar att jag givetvis har tillgång till alla guldförmånerna, men att jag behöver bo 10 nätter för att återkvalificera till guld igen. Lite oklart om de menar att det är en soft landing (vilket jag betvivlar)...
 

Lynx

Medlem
nu fortsatte de att imponera, fick precis ett autogenererat mail där de bekräftar att jag nu är silver, texten är mer än lovligt snurrig, de meddelar att jag givetvis har tillgång till alla guldförmånerna, men att jag behöver bo 10 nätter för att återkvalificera till guld igen. Lite oklart om de menar att det är en soft landing (vilket jag betvivlar)...

Fick samma brev tror jag:

" Your Le Club AccorHotels status has changed. As you earned 9,468 points / stayed 21 nights in the past 12 months, you’ve moved from Gold status to Silver status. To move back up to Gold status, earn 2500 points or book 10 nights in the next year directly with AccorHotels*. Don’t forget that you’re still entitled to Gold member benefits, shown to the right. Thank you for choosing choosing us, and we hope to see you again soon. Your Le Club AccorHotels team"

Fick detta mailet 2 dagar in i en vistelse på ett Accor hotel, några dagar senare så fick jag ett nytt mail om jag nu var Guld.... det positiva var att Guld var till 12/31/2017. Men blir inte klok på när min nästa statusperiod går ut... på hemsidan står det att jag har ca 12 000 p kvar till Platinum, borde vara ca 22 500 då min period gick ut 1 juli.... nollställde de inte den 1 juli?
 

Thornado

Medlem
Fick samma svar idag @pswe... :(

Dags att sälja sina Accor-aktier då.
Nu har jag förvisso förnyat mitt Platinum fram till slutet av 2017 "på riktigt", men med de nya reglerna (och det faktum att jag efter 2016 troligtvis inte kommer bo 1-2 månader per år på Accor-hotell i Kina) så lär jag inte ha någon chans att bli Platinum igen. Tråkigt, då Accor har passat mig riktigt bra, inte minst med garanterad lounge-access som Platinum.
Om man säljer nu så kan man ju alltid hoppas på att det går att köpa nya aktier 2018 och att de då glömt bort att man fick ett Platinumkort som aktieägare en gång i tiden och åtminstone ger mig ett nytt guldkort då.

det positiva var att Guld var till 12/31/2017. Men blir inte klok på när min nästa statusperiod går ut... på hemsidan står det att jag har ca 12 000 p kvar till Platinum, borde vara ca 22 500 då min period gick ut 1 juli.... nollställde de inte den 1 juli?

I och med regelförändringarna så ändrar de även kvalificeringsåret till kalenderår. Detta innebär att du (troligtvis, vill inte lova fullt ut) får ett längre kvalår i övergången och faktiskt har fram till slutet av året på dig att bli Platinum.
 
Toppen